.
TRENČÍN. S príchodom nového vedenia mesta sa mnohí odporcovia trasovania modernizovanej železnice stredom mesta nádejali, že sa podarí dosiahnuť zmeny v zámere vedenia modernizovanej trate stredom mesta. Občianski aktivisti a poslanci poukazovali na nečinnosť mesta pri dôležitých rozhodnutia ohľadom modernizácie trate v minulosti, ale aj nezákonnosť niektorých postupov zodpovedných inštitúcií.
Na rokovania s úradom pre reguláciu železničnej dopravy sa tak napríklad nedostali niektorí občania a odborníci, architekti z mesta, ktorí chceli poznať kompletnú projektovú dokumentáciu a vedieť tak všetky dôsledky a dopady na obyvateľov mesta. Pre úradníkov však neboli účastníkmi konania a priestory rokovania museli opustiť.
Proti tomuto postupu sa ohradil poslanec Ján Babič (nezávislý), ktorý tvrdí, že medzi účastníkov konania patrí, keďže sa ho ako občana mesta výrazne dotkne celý priebeh stavebných prác počas modernizácie a i ďalšia existencia železnice v meste. Rovnako i Norbert Brázda poukazoval, že sa ho ako občana mesta modernizácia dotkne skutočne bezprostredne, pretože jeho dom bude v tesnom susedstve s modernizovanou traťou a novým mostom.
Spracovali aj niekoľko pripomienok. Na základe ich odvolania, že sa medzi dotknuté osoby nedostali i ďalšie procesné pochybenia, vydalo ministerstvo dopravy rozhodnutie, ktorým zrušilo stavebné povolenie na nový železničný most. Brázda to berie ako nádej v existenciu právneho štátu. „Potešilo ma toto rozhodnutie, ktoré ministerstvo spravilo na základe nášho odvolania, lebo úrad pre reguláciu železničnej dopravy v stavebnom konaní hrubo porušoval zákon,“ povedal.
Úrad by mal začať nové stavebné konanie, v ktorom by malo dôjsť aj na námietky občanov. „Dúfame, že bude prebiehať zákonným spôsobom a nebudú pokusy o vylučovanie účastníkov,“ dodal Brázda.
Podľa Babiča ide o obrovský posun v tejto záležitosti. „Konečne sa rešpektuje zákon a snáď dostaneme reálny obraz o oprávnenosti takto naplánovanej modernizácie trate cez mesto. Babič si myslí, že investorovi modernizácie Železniciam SR pomohlo najmä bývalé vedenie mesta, ktoré si objednalo variant absolútne nevýhodný pre mesto a jeho obyvateľov, nebralo ohľad na to, čo riešenie v meste počas výstavby a potom spôsobí.