TRENČÍN. Členovia pracovnej skupiny spísali požiadavky, na ktorých trvajú v rámci modernizácie. Ide najmä o doriešenie územia medzi koncom plánovaného nového železničného mosta a železničnou stanicou na mieste súčasnej letnej plavárne, kde má vzniknúť val s protihlukovými stenami, dlhými vyše 200 metrov. Informoval o tom hovorca mesta Richard Nemec. „Mesto na mieste požaduje estakádu, aby steny nepreťali Trenčín a spolu s pozmenenou chynorianskou traťou a nedoriešenými prejazdmi znemožnili prístup Trenčanov k Váhu,“ uviedol hovorca.
Zástupcovia železníc potvrdili, že budú akceptovať žiadosti mesta z minulého roka. Ide najmä o úpravu viacerých ciest a mosta na Ostrov, čo sú investície v hodnote šesť miliónov eur. K požiadavkam pracovnej skupiny mesta sa vyjadrili skepticky s tým, že sa mali riešiť pred niekoľkými rokmi a nie teraz, keď už je projekt dokončený a Európska únia ich nepreplatí. „Akýkoľvek nový náklad je neoprávnenou požiadavkou,“ povedal námestník generálneho riaditeľa ŽSR Jozef Lamprecht.
Rybníček po stretnutí povedal, že za súčasný navrhnutý stav je zodpovedné aj bývalé vedenie mesta a väčšiny vtedajších poslancov. „Nie sme proti modernizácii, ale nedovolím, aby sa realizovalo súčasné riešenie, ktorého výsledkom by bol novodobý Čínsky múr. Nie je to len problém mesta, ale v tejto chvíli už aj štátu, preto pôjdem za predsedníčkou vlády a ministrami financií a dopravy a budem ich žiadať, aby potrebné investície zaradili do štátneho rozpočtu na budúci rok,“ povedal primátor, ktorý sa chce opierať hlavne o prísľub ministra dopravy Jána Figeľa, že sa bude v problémovom mieste zasadzovať za estakádu.
„Z hľadiska záujmov mesta, kvality života v meste, jeho výzoru a urbanistického riešenia považujem súčasné riešenia za obrovský problém. Z hľadiska využitia územia a prístupu k nábrežiu je navrhované riešenie obrovská katastrofa. Mesto na takýto model doplatí a ja sa nezmierim s konštatovaním, že sa teraz už nič nedá robiť v rámci zmien schváleného variantu,“ dodal.
Autor: az-tn