Opravu ponúkali súkromným spoločnostiam za právo využívať v nich komerčné priestory. Železnice to skúšajú opäť.
TRENČÍN. O zámere Železníc SR informovala hovorkyňa Martina Pavlíková. „Železnice pokračujú v revitalizácii železničných staníc a vyhlásili 31. marca obchodnú verejnú súťaž pre stanice v Trenčíne, Prievidzi a Žiline. Ide o pokračovanie projektu Moderná stanica,“ povedala.
Podmienky sú aj teraz podobné. Ak sa nájde záujemca, ktorý zabezpečí ich obnovu formou verejno-súkromného partnerstva, ako protihodnotu za vykonanie rekonštrukčných prác mu železnice dajú právo užívať komerčné priestory staníc na dobu určitú. Súťažné návrhy očakávajú do konca augusta.
Napriek tomu, že pilotný projekt z roku 2009 neskončil žiadnou zmluvou medzi súkromným investorom a železnicami, spoločnosť to nepovažuje podľa Pavlíkovej za neúspech. Príčinu vidí aj v celkovej nepriaznivej situácii v realitnej oblasti, pozitívne je, že získali skúsenosti s PPP projektmi. O súťaž a rekonštrukciu štyroch vybratých staníc, Trenčín, Žilina, Prievidza a Nové Mesto nad Váhom vtedy prejavilo záujem až 19 spoločností, prihlásilo sa ich však len päť.
Napokon rekonštruovať všetky vybrané stanice chcela iba jedna talianska spoločnosť. Traja ďalší uchádzači mali záujem len o trenčiansku stanicu, jeden o žilinskú. Taliani však pred termínom na predkladanie návrhov odstúpili a prievidzská a novomestská súťaž sa tak skončili skôr, ako sa začali. Návrhy na modernizáciu trenčianskej a žilinskej stanice napokon predložili iba po jednej firme. Oba projekty však boli podstatne skromnejšie, ako si ich ŽSR predstavovala.
Autor: ľs, mp