Piatok, 30. september, 2022 | Meniny má Jarolím

Trenčín dostal ďalší ministerský sľub

Nový cestný most, na ktorý Trenčania čakajú už niekoľko rokov, sa má začať stavať už tento rok. Prvé autá by po ňom mohli jazdiť v roku 2014.

Nový cestný most postavia o dva kilometre južnejšie od terajšieho.Nový cestný most postavia o dva kilometre južnejšie od terajšieho. (Zdroj: ARCHÍV)

TRENČÍN. Druhý cestný most, ktorý má výrazne odbremeniť prehustenú dopravu cez mesto, sa má začať stavať už tento rok. Povedal to minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ (KDH) po rokovaní so zástupcami miestnej samosprávy primátorom Richardom Rybníčkom (nezávislý) a županom Pavlom Sedláčkom (HZDS).

„V priebehu krátkeho obdobia, hovorím o týždňoch, plánujeme uzavrieť partnerskú dohodou vo forme memoranda medzi štátom reprezentovaným ministerstvom, investorom Slovenskou správou ciest a samosprávami, teda mestom a Trenčianskym, samosprávnym krajom, aby sme vyriešili všetky súvislosti týkajúce sa výstavby mosta,“ povedal Figeľ.

SkryťVypnúť reklamu

Most mal stáť podľa sľubov už tri roky

Trenčanom sľubovali primátori i vlády nový most s istými termínmi začiatku jeho výstavby od roku 2005. Zatiaľ však všetko zostalo len pri sľuboch.

Bývalý minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomír Vážny (Smer) predpokladal, že sa začne stavať v októbri 2008, jeho predchodca Pavol Prokopovič (SDKÚ) avizoval začiatok výstavby ešte na jeseň 2006.

Posledným „aktuálnym“ termínom bola jar 2011, investor Slovenská správa ciest už vyhlásil aj tender na zhotoviteľa stavby. Ten však Úrad pre verejné obstarávanie pre chyby zrušil. Začínalo sa odznova.

Ako povedala hovorkyňa investora Iveta Fedorová, Slovenská správa ciest do konca marca zverejní oznámenie o súťaži na zhotoviteľa stavby, otváranie obálok bude 22. júna.

SkryťVypnúť reklamu

Výstavbu sa snažilo urýchliť aj mesto a hoci nebolo investorom stavby, dalo vypracovať projektovú dokumentáciu za viac ako jeden a pol milióna eur a vydalo stavebné povolenie. „Vyhotovená projektová dokumentácia mosta sa nezmenila. Akceptujeme ju a budeme podľa nej postupovať,“ povedala Fedorová.

Stavba nového mosta bude stáť viac než 70 miliónov eur, z únie má byť hradených 85 percent nákladov, zvyšok doplatí štát. Po ukončení verejnej súťaže a výbere dodávateľa stavebných prác by mala výstavba mosta trvať dva a pol roka.

Pôvodný most dostane župa

Fedorová sa vyjadrila aj k stavu terajšieho jediného cestného mosta cez Váh na území mesta, ktorý je zlý a bude potrebovať rekonštrukciu. Denne po ňom prejde až 30-tisíc vozidiel. Ten by mal podľa memoranda prejsť do správy Trenčianskeho samosprávneho kraja. Ako totiž povedal minister Figeľ, pôvodný cestný most musí prejsť do zodpovednosti regiónov.

SkryťVypnúť reklamu

Ide o život

Výstavba nového mosta by mala vylepšiť zložitú dopravnú situácia v centre, kde sú každodenným javom dopravné zápchy. Pred dvomi rokmi vznikla v Trenčíne dokonca občianska iniciatíva, ktorá začala zbierať podpisy pod petíciu za urýchlenú výstavbu ďalšieho cestného mosta s názvom Ide o život. Hoci ju podpísalo cez 25-tisíc ľudí a adresovali bývalému premiérovi Robertovi Ficovi, most sa nezačal stavať.

Nový cestný most bude zároveň aj súčasťou juhovýchodného obchvatu mesta, stáť má dva kilometre nižšie od terajšieho. Vytvorí spojnicu medzi diaľnicou a najväčším sídliskom Juh a obchodnou zónou pri výpadovke na Bánovce.

Vozidlá z diaľničného privádzača pokračujúce na Prievidzu tak vynechajú centrum mesta, kde sa tvorili pre prehustenú dopravu zápchy.

Najčítanejšie na My Trenčín

Inzercia - Tlačové správy

  1. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  8. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 8 843
  2. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 902
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 837
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 356
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 833
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 756
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 2 918
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 490

Blogy SME

  1. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam.
  2. Adriana Karpinska: Bicyklom po (ne)hodvábnej ceste v Kirgizsku
  3. Štefan Vidlár: Hmm...
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú...
  5. Ľubor Bystrický: Nemocnice bez lekárov-zem bezľudí
  6. Ján Škerko: Za každého mobilizovaného záložníka živého barana?
  7. Michal Maslej: Prosím, pýtajte sa kandidátov
  8. Jozef Ďanovský: Zápisky psychoterapeuta
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 10 012
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 7 895
  3. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 689
  4. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 6 649
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 658
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 801
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 409
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 861
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

MY | TOP správy z regiónov

Prinášame výber TOP správ z regiónov.


59m
Richard Rybníček

V Trenčíne a Trnave sa v komunálnych voľbách 2022 pokúsia obhájiť primátorskú stoličku Richard Rybníček a Peter Bročka.


7 h

Prečítajte si výber TOP športových správ z regiónov.


8 h
Ilustračné foto.

Od začiatku roka klesol o 1,6 milióna eur.


TASR 8 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Levičanka radí ľuďom, aby si faktúry kontrolovali.


29. sep

Pravidelná údržba vodnej nádrže je nariadená zákonom.


8 h

Fakultná nemocnica Nitra plne rešpektuje rozhodnutie krajského súdu, povedala hovorkyňa.


29. sep

Záujem o prácu mestského policajta je slabý, problémom sú aj peniaze.


29. sep

Blogy SME

  1. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam.
  2. Adriana Karpinska: Bicyklom po (ne)hodvábnej ceste v Kirgizsku
  3. Štefan Vidlár: Hmm...
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú...
  5. Ľubor Bystrický: Nemocnice bez lekárov-zem bezľudí
  6. Ján Škerko: Za každého mobilizovaného záložníka živého barana?
  7. Michal Maslej: Prosím, pýtajte sa kandidátov
  8. Jozef Ďanovský: Zápisky psychoterapeuta
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 10 012
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 7 895
  3. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 689
  4. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 6 649
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 658
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 801
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 409
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 861
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu