TRENČÍN. Na podujatí sa zúčastnil aj minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ a predstavitelia Železničnej spoločnosti Slovensko i miestnej samosprávy.
Ako povedal minister, postupne sa na slovenských tratiach vymení v najbližších rokoch až štvrtina vozidiel. „Do prevádzky pribudne 32 súprav a tohto typu ich bude desať," povedal s tým, že celková investícia je 231 miliónov eur, z toho 177 miliónov zaplatí nenávratným grantom Európska únia.
Podľa generálneho riaditeľa Železničnej spoločnosti Slovensko Pavla Kravca pribudnú po týchto dvoch elektrických poschodových jednotkách ešte ďalšie a celkovo by ich po železnici malo jazdiť desať. „Pomenovávame ich ženskými menami, lebo podobne ako ženy nám poskytujú eleganciu, krásu a pohodlie."
Aké ďalšie mená vyberú na pomenovanie vlakov neprezradili. „Lucia je krásne meno aj inšpirácia," dodal Figeľ.
Novú súpravy sú súčasťou modernizácia železníc, sú konštruované na vyššiu rýchlosť 160-kilometrov za hodinu, sú bezpečnejšie, komfortnejšie a bezbariérové, prispôsobené na prepravovanie telesne postihnutých. Maximálna prepravná kapacita je 640 osôb. Priestory pre cestujúcich sú na spodnom aj hornom podlaží.
Prvá súprava začala premávať na trase Žilina Trenčín 12. decembra. Pomenovali ju podľa patrónky železničiarov menom Katarína.