Zanikla síce už pred takmer štvrťstoročím, no do budúcnosti rátajú s tým, že sa zmení na cyklotrasu.
SELEC. Podľa starostu obce Selec Stanislava Svatíka železnica slúžila na zvážanie dreva zo Selca cez Trenčianske Stankovce, Trenčiansku Turnú, Mníchovu Lehotu a Soblahov až do Trenčína.
"Výstavba sa začala v roku 1912 a už v roku 1914 pred začiatkom prvej. svetovej vojny bolo denne odosielaných do Trenčína štyridsať vagónov dreva. V jednotlivých chotároch trasa viedla i pozemkami bývalých urbárnikov. Svedčí o tom záznam, podľa ktorého spoločnosť dala za záber plochy pre železničnú trať bývalým urbárnikom v Trenčianskej Turnej ako náhradu päťnásobnú plochu. Pri stavbe vypomáhali domáci obyvatelia a neskôr pri ťažbe využívali vojnových zajatcov," uvádza sa v archívnych materiáloch.
Dômyselná konštrukcia viac ako 30-kilometrovej trate zabezpečovala dovoz dreva na pílu do Trenčína viac-menej samospádom. Na trase vybudovali niekoľko mostov, niektoré úseky trate sa zachovali dodnes.
"Dopravu zabezpečovali štyri lokomotívy, jedna z nich ešte existuje - v múzeu v Pribiline. V katastri Selca je dodnes torzo trate s viaduktom," ozrejmil Svatík.
Obec chce podľa neho nadviazať na tradíciu železničky a už dnes je na svete štúdia, ktorá počíta s vybudovaním cyklotrasy po bývalej trati. Spájala by, rovnako, ako pred storočím, Selec s Trenčínom.