TRENČÍN. Trnavská firma TSS Grade, a.s. ako neúspešný uchádzač "doručila úradu podnet na výkon kontroly 24. januára, no v zmysle zákona o verejnom obstarávaní nie je subjektom, na základe podnetu ktorého úrad ÚVO vykonáva kontrolu pred uzavretím zmluvy," potvrdil predseda komisie úradu pre rozhodovanie v konaní o námietkach Matej Sliška.
Výsledok kontroly tendra by mal byť známy koncom februára. Začatá kontrola naďalej bráni ŽSR uzavrieť zmluvu o vykonaní stavebných prác so spoločnosťou Skanska SK, a.s., ktorá predložila najlacnejšiu ponuku vo výške takmer 201 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Neúspešný uchádzač navrhol v tendri druhú najnižšiu cenu, okolo 245 mil. eur. Predpokladaná cena prác pritom predstavovala vyše 296 mil. eur bez dane.
Firma námietku stiahla
Rozhodnutie ÚVO o zastavení konania o námietkach z 26. januára v prípade to istého železničného tendra nadobudlo právoplatnosť koncom januára. Trnavská firma pred rozhodnutím úradu totiž stiahla námietku týkajúcu sa údajného nesplnenia podmienok účasti iného uchádzača a smerujúcu práve k víťazovi súťaže.
Informáciu o nadobudnutí právoplatnosti rozhodnutia o zastavení námietkového konania úrad podľa Slišku získal začiatkom februára. Úrad príslušné rozhodnutie už zverejnil na vlastnej webovej stránke.
V prípade prvej námietky trnavskej firmy v tom istom tendri úrad vlani 15. decembra nariadil ŽSR odstrániť protiprávny stav spočívajúci v neuvedení identifikácie úspešného uchádzača v oznámení o výsledku vyhodnotenia ponúk. TSS mala v prvej námietke výhrady voči výsledkom vyhodnotenia ponúk v železničnom tendri.
TSS podala vlani na Krajskom súde v Bratislave ďalšiu žalobu na preskúmanie rozhodnutia úradu z 15. decembra o jej prvej námietke. Predošlá žaloba sa týka rozhodnutia úradu z polovice septembra, ktorým nariadil vrátiť do súťaže pôvodne vylúčenú Skansku.
Tender z roku 2009
ŽSR vyhlásili tender na modernizáciu trate Zlatovce - Trenčianska Teplá koncom roka 2009, ponuky štyroch skupín uchádzačov boli otvorené v marci 2010. Ďalšie dve konzorciá predložili vyššie ponuky, a to 263 mil. eur a 279 mil. eur.
Stavebné práce majú podľa podmienok súťaže trvať tri roky a štyri mesiace a majú byť spolufinancované z Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava.
Ide o tretiu etapu prác v rámci modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov v dĺžke okolo 59 kilometrov. Prvá, druhá, ako aj štvrtá a piata etapa prác na tejto trati sa už začali realizovať.