TRENČÍN. "Zatvorený úrad a fakt, že sa občan dostane len po klientske centrum, je hanbou. Úrad je pre ľudí a nie ľudia pre úrad. Často počujem, že prijatie u súčasného primátora je nemožné. Ako štatutár mesta som to nikdy neurobil a nikdy neurobím," zdôraznil Krátky s tým, že aj s ním komunikoval súčasný primátor maximálne prostredníctvom "esemesiek".
Posúdenie komunikácie samosprávy s médiami ponecháva na novinársku obec. "Ja osobne som komunikáciu nikdy neodmietol," dodal.
Podľa Branislava Cellera (SDKÚ-DS, Most-Híd) je neustále čo zlepšovať. "Z pohľadu mesta s médiami komunikujeme štandardným spôsobom, na každú otázku sa snažíme v rámci našich možností zaslať čo najrýchlejšie odpoveď. Denne uverejňujeme nové správy o meste na webovej stránke, informácie občanom poskytujeme formou mesačníka Info, môžu sa zapojiť do rubriky Otázky a odpovede," uviedol Celler.
Ako dodal, túto interaktívnu formu komunikácie zaviedli ako jedna z prvých samospráv a dokonca za jej podobu získali aj ocenenie. "Priebežne zverejňujeme všetky informácie na internete (stavebné povolenia, územné rozhodnutia, zmluvy), v čom nám je významným príkladom mesto Martin," doplnil Celler.
Nezávislý kandidát Richard Rybníček si myslí, že komunikácia mesta nie je na požadovanej úrovni. "Ak by bola, ľudí by prizvali k riešeniu problémov na začiatku a nie až vtedy, keď primátor spolu s poslancami mesta rozhodne. Absurdné," uviedol Rybníček.
Pripomenul, že bude využívať systém telefonického referenda, keď bude môcť s otázkou na prijímanie vážnych rozhodnutí osloviť naraz až dvadsaťtisíc Trenčanov.
"Plánujem pravidelné dni otvorených dverí a budem sa zúčastňovať zasadnutí výborov mestských častí. K tomu komunikácia cez mail a Facebook. Komunikačnú stratégiu mesta k médiám považujem za neprofesionálnu a selektívnu. Prehodnotím obsahovú štruktúru mestského mesačníka Info a pozriem sa na pomer náklady a efektívnosť. Mesto musíme viac otvoriť aj novinárom," zdôraznil Rybníček.