Ľudia žiadajú zastavenie výstavby nového železničného mosta

Nový železničný most nad riečkou Klanečnica je už takmer hotový. Napriek tomu sa obyvatelia obávajú záplav.

Nový most má byť hotový už čoskoro.Nový most má byť hotový už čoskoro. (Zdroj: MARTIN ŠIMOVEC)

Nový železničný most nad riečkou Klanečnica je už takmer hotový. Napriek tomu obyvatelia mestských častí Mnešice a Izbice z neho radosť nemajú. Obávajú sa záplav.

NOVÉ MESTO NAD VÁHOM. Modernizácia železničnej trate a s ňou spojená výstavba nového mosta nad Klanečnicou sa nepozdáva občanom. Podľa nich most nerešpektuje výšku hladiny rieky nielen pri prietoku storočnej vody, ale už i pri podstatne nižších prietokoch, ktoré sa tu vyskytujú takmer každý rok. Spísali petíciu, ktorou žiadajú investora stavby Železnice Slovenskej republiky o zastavenie stavby mosta. Most je však prakticky hotový. Stavba by mala byť hotová do konca septembra, aj vrátane úpravy dna a hrádzí v jeho okolí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nové mosty sú o 80 centimetrov nižšie

„Nové postavené betónové mosty sú posadené približne o 80 centimetrov nižšie, ako boli pôvodné oceľové. Konštrukcia je nižšie, ako by sa na okolnosti, ktoré môžu nastať, patrilo," uviedol Marián Topolčány, dlhodobo uvoľnený poslanec. Počas výstavby došlo k úprave dna rozšírením toku v okolí mostu, čo by malo zabezpečiť pokles hladiny.

Podľa Topolčányho skúsenosti z apríla a mája tohto roku poukázali na niečo iné. „Most bol v apríli namočený prvýkrát a v máji druhýkrát. Bolo to sice iba niekoľko centimetrov, ale iba po niekoľkohodinových bežných dažďoch," prízvukuje. Ak by došlo k dažďom spred niekoľkých rokov, keď sa hladina priblížila k storočnej vode, tak by bol podľa Topolčányho most ponorený asi 60 centimetrov. To by spôsobilo odpor a zdvihnutie hladiny proti prúdu. Maximálny prietok vody tu bol v minulosti nameraný 145 metrov kubických za sekundu.

SkryťVypnúť reklamu

Obyvateľov vystrašil dotyk vody s mostom

Obyvateľov tejto lokality stúpajúca hladina po jarných dažďoch vystrašila. Vtedy došlo k dotyku hladiny rieky s novovybudovaným železničným mostom. Hrozilo, že sa potok vyleje do priľahlých zastavaných mestských častí Mnešice a Izbice. Zasahovali aj novomestskí hasiči. Podľa obyvateľov výstavbou mosta dochádza k zmene situácie v okolí Klanečnice a obývané lokality sa menia na potenciálne zátopové územie.

Zasahovať museli aj novomestskí hasiči

Problémy predniesol Topolčány aj na kontrolnom dni za účasti projektanta. „Poskytli sme vtedy aj fotografie. Investor však trval na dokončení v danej podobe, ako bol most naprojektovaný a schválený. Projektant tvrdí, že podľa výpočtov by objekt nemal byť príčinou problémov," uvádza dlhodobo uvoľnený poslanec. Ako ďalej hovorí, po preliatí vody by boli všetky obytné domy a výrobné haly v okolí hlboko pod vodou. Problém s upchávaním priestoru pod mostom a následným odstraňovaním naplavenín, stromov, kríkov a plastov už museli riešiť hasiči.

SkryťVypnúť reklamu

„Všetky nečistoty a naplavený materiál stláčali pod most a nechali ho preplaviť ďalej do Váhu. Keby to neurobili, upchá sa a zavrie prietok a došlo by už vtedy k vyliatiu," pokračuje Topolčány. Problémy sú aj s prístupovými cestami. „Okrem toho, že sa tam dá dostať po koľajisku, neuvažuje sa o prístupovej ceste k mostu a jeho protiprúdnej strane," tvrdí.

Neuralgickým bodom je aj odvodňovací žľab nachádzajúci sa pod mostami. Ten je podstatne nižšie ako spodná hrana mostu. „Keby hladina stúpala, voda by mala snahu vylievať sa medzi firmu Jasek a trať," uvádza Topolčány. Preto tam bude vždy nachystaný piesok, ktorým v prípade potreby naplnia vrecia.

Železnice SR už projekt meniť nebudú

Na stavebných prácach mosta cez Klanečnicu už prebiehajú iba posledné úpravy. Tie sú však spojené predovšetkým s prácami v koryte riečky pod mostom a v jeho tesnej blízkosti.

Ako informovala Dana Hurtová z Odboru komunikácie Železníc SR, pri príprave stavby bolo navrhnutých niekoľko variant na riešenie mosta. Napokon vybrali ten, pri ktorom rozšíria koryto premostenia, aby bol zachovaný pôvodný prietočný profil. Podľa jej vyjadrenia bolo toto riešenie potvrdené v územnom, ako aj stavebnom konaní.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  2. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 930
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 634
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 6 239
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 115
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 115
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 879
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 719
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 123
  1. Ladislav Kucharik: Ospalé poobedie smutného cisára v jeho mauzóleu v Hue
  2. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (3.)
  3. Ľubomír Maretta: Die Bank
  4. Peter Gregor: Project Gregus - Purple Sky Beloved
  5. Otilia Horrocks: Agent 00F: Spis „Záhadná evaporácia“ / fikcia a fejtón v jednom/
  6. Pavol Kéri: ČSOB Maratón - 20 rokov
  7. Tomáš Kiebel: AI rubrika: Doba promptová, alebo víťaz je ten čo má predstavivosť
  8. Lukáš Čelinák: Ficova neutralita a jej (ne)výhody v kontexte vojny na Ukrajine
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 13 605
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 12 989
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 911
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 867
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 106
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 944
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 671
  8. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 3 394
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Eva a Peter Janíčkovci

Keď Eva a Peter Janíčkovci začali budovať Château Gbeľany, mali jasnú víziu - vytvoriť miesto, kde reštaurácia nebude len súčasťou hotela, ale samostatným dôvodom na návrat.


Počas obnovy budú zastávky dočasne premiestnené.


TASR
V jednom bode sa cyklotrasa bude križovať i s cestou pre autá.

Po dokončení vybudujú i ďalší úsek.


Ilustračné foto.

Muža previezli do nemocnice.


  1. Ladislav Kucharik: Ospalé poobedie smutného cisára v jeho mauzóleu v Hue
  2. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (3.)
  3. Ľubomír Maretta: Die Bank
  4. Peter Gregor: Project Gregus - Purple Sky Beloved
  5. Otilia Horrocks: Agent 00F: Spis „Záhadná evaporácia“ / fikcia a fejtón v jednom/
  6. Pavol Kéri: ČSOB Maratón - 20 rokov
  7. Tomáš Kiebel: AI rubrika: Doba promptová, alebo víťaz je ten čo má predstavivosť
  8. Lukáš Čelinák: Ficova neutralita a jej (ne)výhody v kontexte vojny na Ukrajine
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 13 605
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 12 989
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 911
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 867
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 106
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 944
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 671
  8. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 3 394
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu