Zástupcovia reklamných agentúr to odôvodňujú „uhorkovou sezónou."
TRENČÍN. Voľby do orgánov samosprávy obcí budú 27. novembra. Nepotrvá dlho a o hlas voliča sa začnú uchádzať noví alebo staronoví kandidáti na starostov, primátorov a poslancov obecných či mestských zastupiteľstiev. Aj veľkoplošné reklamné plochy v mestách a obciach budú prelepené novými usmiatymi tvárami kandidátov. Na niektorých sa iba vymení tvár za tvár, keďže doteraz, a to je koniec augusta, od júnových volieb vydržali.
„Dokedy sa ešte budeme na nich dívať," pýtala sa staršia pani idúca okolo veľkého volebného plagátu na Mládežníckej ulici v Trenčíne. „Veď je dávno po voľbách. To nás naozaj musia strašiť tak dlho," rozčuľoval sa Dubničan pod plagátmi v nadživotnej veľkosti v Dubnici nad Váhom.
Reklamné agentúry hovoria o uhorkovej sezóne
„Kým na tú plochu nenakontrahujeme novú reklamu, zostáva tam stará," povedala obchodná manažérka jednej z agentúr. „Máme po Trenčíne množstvo reklamných plôch a na väčšine sú už nové plagáty. Letné dovolenkové obdobie však býva slabšie, preto tam od júna zostali plagáty politikov."
Zástupkyňa inej spoločnosti povedala, že je to iba zhoda náhod. „Zvyčajne každý mesiac je nejaký iný klient, ale je leto, uhorková sezóna a vtedy sa nič nedeje."
To, že v regióne majú bilbordy s neaktuálnymi plagátmi, nepovažuje zástupkyňa majiteľa veľkých reklamných plôch za nič výnimočné. „Choďte sa pozrieť do Bratislavy, aká je celá oblepená starými politickými plagátmi a nikto to nerieši. To nemajú tí ľudia iné starosti," opýtala sa. „Kým nemáme na to miesto ďalšiu inzerciu, tak sa to štandardne nezvykne odstraňovať. Ale keďže sa blížia ďalšie voľby, o niekoľko dní pôjdu všetky plagáty zase dole a nahradia ich nové."
V Trenčíne sú aj nepovolené nosiče
To, ako dlho majú politici po voľbách na bilbordoch visieť, neupravuje žiadna norma. Mesto Trenčín má podľa hovorkyne Eriky Ságovej uzatvorené nájomné zmluvy s viacerými reklamnými spoločnosťami. „Majiteľ reklamnej plochy podstupuje stavebné konanie, pričom rozhodnutie dáva útvar životného prostredia a dopravy. Súčasťou konania je aj záväzné stanovisko útvaru architektúry a územného plánovania, ktoré má právo povedať kde a koľko reklamných plôch môže byť umiestnených." Výška nájmu je potom odstupňovaná podľa územia, na ktorom je plocha umiestnená.
Ako ďalej povedala existuje v meste aj množstvo nepovolených nosičov. „Nedávno sme dávali výzvy na ich odstránenie, samozrejme to ignorujú," povedala. „Najviac to esteticky vadí v centre mesta."
Mesto pripravuje Koncept reklamných nosičov, ktorý by mal definitívne pomenovať lokality, koridory a miesta, kde sa budú môcť reklamné nosiče povoľovať.