Mesto investovalo vlastné peniaze, výstavbu mosta zatiaľ neurýchlili

Plynulý prejazd Trenčínom zostáva stále pre vodičov zbožným želaním. Výstavba druhého cestného mostu, ktorý by pomohol preťaženej doprave, sa opäť odkladá.

Jediný cestný most cez Váh vyžaduje rekonštrukciu, výstavba nového sa opäť odkladá.Jediný cestný most cez Váh vyžaduje rekonštrukciu, výstavba nového sa opäť odkladá. (Zdroj: ĽUBOSLAVA SEDLÁKOVÁ)

TRENČÍN. O výstavbe nového cestného mosta hovoria politici i predstavitelia mesta ako o istej veci už viac ako štyri roky. Jeho výstavba sa však stále odsúva. Mesto Trenčín ešte v roku 2006 dalo vypracovať projektovú dokumentáciu za takmer jeden a pol milióna eur, hoci nebolo investorom. Na stavbu vydalo už pred dvomi rokmi aj stavebné povolenie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mesto túto iniciatívu odôvodňovalo snahou urýchliť celý proces výstavby a riešiť tak kritickú dopravnú situáciu. Prostriedky za projekty však pravdepodobne nezíska späť. Tento postup bol podľa nezávislých poslancov unáhlený.

SkryťVypnúť reklamu

„Nemáme žiadny právny dosah na to, aby sa nám peniaze vrátili späť. Most chceme všetci, mesto ale vykročilo mylným smerom. Bol to dobrý súkromný biznis, tieto peniaze teraz už nikto nepreplatí," hovorí Robert Lifka.

Iný poslanec Ján Babič poukazuje na to, že s odstupom času je jasné, že táto akcia nebola správna, pretože za tie roky od vypracovania projektu už bude zastaralý. „Dnes sa ukazuje, že celá záležitosť bola viac otázkou dobrého priateľstva, ako snahou pomôcť dobrej veci. Peniaze sme zaplatili a ťažko ich získame naspäť. Asi boli vyhodené zbytočne."

„O kompenzáciu nákladov nebudeme žiadať," povedala hovorkyňa mesta Erika Ságová. Keby vraj mesto nevypracovalo dokumentáciu v minulosti, tak dnes by pravdepodobne projekt nebol ani zaradený do zásobníka vlády na čerpanie eurofondov. Ako však upozornila, projekt zrušený nebol a bude sa s najväčšou pravdepodobnosťou podľa neho stavať.

SkryťVypnúť reklamu

Investorom mosta je Slovenská správa ciest, ktorá už vyhlásila výberové konanie na zhotoviteľa stavby. V tendri sa však vyskytli podľa Úradu pre verejné obstarávanie chyby. Pre porušenia zákonov ho zrušil. Úrad vytýkal iné podmienky vo vestníku európskom a iné vo vestníku Úradu pre verejné obstarávanie. Jedným z potvrdení, ktoré od dodávateľa požadovali, bolo potvrdenie poistenia zodpovednosti za škody.

Práve túto podmienku označil Úrad pre verejné obstarávanie za diskriminujúcu. Podľa hovorcu ministerstva Stanislava Jurikoviča v čase vyhlásenia verejného obstarávania na výstavbu mosta nebola táto požiadavka zakázaná.

„Ministerstvo považuje vyjadrenie Úradu pre verejné obstarávanie za sporné. Toto pochybenie nebolo urobené úmyselne," dodal Jurikovič.

SkryťVypnúť reklamu

Začiatok výstavby druhého cestného mosta sa tak opäť odsúva, ako tvrdí mesto a ministerstvo, minimálne o štyri až šesť mesiacov. Most by mal stáť cca 80 miliónov eur, štát plánuje prostriedky získať z eurofondov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  2. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 910
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 634
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 6 221
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 116
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 116
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 882
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 720
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 122
  1. Ladislav Kucharik: Ospalé poobedie smutného cisára v jeho mauzóleu v Hue
  2. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (3.)
  3. Ľubomír Maretta: Die Bank
  4. Peter Gregor: Project Gregus - Purple Sky Beloved
  5. Otilia Horrocks: Agent 00F: Spis „Záhadná evaporácia“ / fikcia a fejtón v jednom/
  6. Pavol Kéri: ČSOB Maratón - 20 rokov
  7. Tomáš Kiebel: AI rubrika: Doba promptová, alebo víťaz je ten čo má predstavivosť
  8. Lukáš Čelinák: Ficova neutralita a jej (ne)výhody v kontexte vojny na Ukrajine
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 13 538
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 13 006
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 911
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 867
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 107
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 945
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 679
  8. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 3 501
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Eva a Peter Janíčkovci

Keď Eva a Peter Janíčkovci začali budovať Château Gbeľany, mali jasnú víziu - vytvoriť miesto, kde reštaurácia nebude len súčasťou hotela, ale samostatným dôvodom na návrat.


Počas obnovy budú zastávky dočasne premiestnené.


TASR
V jednom bode sa cyklotrasa bude križovať i s cestou pre autá.

Po dokončení vybudujú i ďalší úsek.


Ilustračné foto.

Muža previezli do nemocnice.


  1. Ladislav Kucharik: Ospalé poobedie smutného cisára v jeho mauzóleu v Hue
  2. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (3.)
  3. Ľubomír Maretta: Die Bank
  4. Peter Gregor: Project Gregus - Purple Sky Beloved
  5. Otilia Horrocks: Agent 00F: Spis „Záhadná evaporácia“ / fikcia a fejtón v jednom/
  6. Pavol Kéri: ČSOB Maratón - 20 rokov
  7. Tomáš Kiebel: AI rubrika: Doba promptová, alebo víťaz je ten čo má predstavivosť
  8. Lukáš Čelinák: Ficova neutralita a jej (ne)výhody v kontexte vojny na Ukrajine
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 13 538
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 13 006
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 911
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 867
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 107
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 945
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 679
  8. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 3 501
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu