Na rokovanie o Auparku prišli predovšetkým kritici

Výstavba Auparku v centre Trenčína má mnoho kritikov. Verejné prerokovanie zámeru s investorom vo štvrtok 8. apríla, trvalo tri hodiny.

Miesto, kde má stáť v Trenčíne Aupark. Kritici poukazujú aj na to, že budova centra zatieni výhľad na hrad.Miesto, kde má stáť v Trenčíne Aupark. Kritici poukazujú aj na to, že budova centra zatieni výhľad na hrad. (Zdroj: ARCHÍV: (TN))

TRENČÍN. Okolo 50 účastníkov a niekoľkohodinovú diskusiu prinieslo verejné prerokovanie k zámeru výstavby Auparku v centre Trenčína.

Zámer sa od začiatku stretáva s nevôľou viacerých mestských poslancov aj obyvateľov. Dokonca o ňom bolo referendum, ktoré však bolo neplatné pre nízku účasť. Kritici Auparku argumentujú hlavne tým, že podobný objekt nepatrí do centra, zvýši už aj tak preťaženú dopravu v strede mesta a znehodnotí výhľad na stred mesta s historickými budovami pod hradom. Mesto je projektu naklonené.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Obchodné centrum má stáť pri zjazde z cestného mosta vedľa historického jadra. Má mať tri podlažia na ploche desaťtisíc metrov štvorcových. Podlieha povinnému hodnoteniu vplyvov na životné prostredie. Jeho súčasťou bolo aj dnešné prerokovanie.

Pamiatkari opätovne so zámerom nesúhlasili. Požadujú, aby mal Aupark nanajvýš 17 metrov na výšku, čo je o štyri menej, ako je podľa nich v projekte. “Podľa nás zámer nie je v súlade s územným plánom,” povedal pracovník úradu Jozef Múdry s tým, že sa tak zhorší panoráma na stred mesta s historickými pamiatkami pod hradom.

V tomto sa pamiatkari sporia s investorom aj samotným mestom, pretože územný plán na mieste nediktuje exaktne metre, ale najviac postavených podlaží. Múdry však argumentuje, že podľa platného plánu nesmie stavba rušiť výhľad na mesto. Navyše projektantov obvinil, že zámerne znížili pohľady prezentované verejnosti, aby Aupark nevyzeral tak hrozivo, ako naozaj bude.

SkryťVypnúť reklamu

Občan Jozef Tatík namietal, že podľa správy ochranárov sa ešte viac znehodnotí už aj tak nízky systém ekologickej stability centra. Argumentoval minimom zelene v strede mesta. Kritici Auparku argumentujú aj ďalším zhustením neúmerne preťaženej dopravy v centra Trenčína.

Mesto Trenčín, naopak, s výstavbou Auparku súhlasí. Tvrdí, že je v súlade s územným plánom. Investorovi už dalo aj súhlas na výrub necelej stovky stromov. Vyrúbať ich však bude môcť až po vydaní právoplatného stavebného povolenia. Za stromy musí investor zaplatiť náhradu 89 500 eur. Na druhej strane Trenčín povolenie stavby podmienil vyriešením okolitej dopravy, čo si vyžiada aj vybudovanie kruhového objazdu pod cestným mostom.

Nad týmto bodom sa pozastavil Richard Medal z Centra environmentálnych aktivít. Riešenie dopravy podľa jeho slov už ráta so stále nevybudovanými cestami, ktoré majú vzniknúť v súvislosti s prekládkou železničnej trate v meste.

SkryťVypnúť reklamu

Ide hlavne o cestu s pracovným názvom Nová nábrežná. “Ak nebude do dostavby Auparku dokončená, v meste nastane totálny dopravný kolaps,” povedal. Ministerstvo životného prostredia k zámeru vydá záverečné stanovisko, kde bude stanovený súbor opatrení pre ďalší schvaľovací proces.

Na Slovensku je zatiaľ otvorený jediný Aupark, a to v Bratislave. Predseda predstavenstva HB Reavis Pavel Klč uviedol, že čoskoro otvoria Aupark v Piešťanoch, následne v Žiline. Aupark začala spoločnosť stavať aj v Košiciach a plánuje ho postaviť tiež v Ružomberku.

Pri trenčianskom Auparku si investor musel dať vypracovať nový projekt, pretože ten pôvodný mesto odmietlo. Projektanti sa v ňom snažili veľkú budovu opticky rozčleniť, aby nevyzerala ako jedna masa.

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 580
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 551
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 049
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 825
  5. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 10 592
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 591
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 087
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 155
  1. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  2. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  3. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  4. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  5. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  6. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  8. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 172
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 681
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 491
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 10 217
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 416
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 398
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 551
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 475
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Futbal v Lubine minimálne pre túto sezónu končí.

Cez leto slávili „postup“. Na jeseň nezískali ani bod a na jar sa z VIII. ligy Juh odhlasujú.


Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


Súbežná jazda retro autobusov a električky počas 110. výročie jej prevádzky na trati Trenčianska Teplá - Trenčianske Teplice.

Na historickú železničnú trať medzi Trenčianskymi Teplicami a Trenčianskou Teplou vyrazí v nedeľu na tradičnú príležitostnú jazdu veľkonočná električka.


TASR
  1. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  2. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  3. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  4. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  5. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  6. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  8. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 172
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 681
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 491
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 10 217
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 416
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 398
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 551
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 475
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu