Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Železničný tunel povedie cez prírodnú rezerváciu

V rámci modernizácie železničnej trate, vďaka ktorej budú vlaky jazdiť rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu, pribudne neďaleko Nového Mesta nový tunel.

Železničný tunel majú dokončiť do roku 2013.Železničný tunel majú dokončiť do roku 2013. (Zdroj: VIZUALIZÁCIA REMING CONSULT)

V rámci modernizácie železničnej trate, vďaka ktorej budú vlaky jazdiť rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu, pribudne neďaleko Nového Mesta nad Váhom nový tunel.

TRENČÍN. Dvojkoľajný železničný tunel dlhý 1755 metrov povedie priamo cez chránené územie Turecký vrch. Ten je súčasťou modernizácie úseku Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce, ktorý je dlhý 17,5 kilometra. Stavebné práce by podľa Zuzany Chalupovej z odboru komunikácie ŽSR mali stáť 264 miliónov eur bez DPH. Okrem štátneho rozpočtu využijú na financovanie projektu aj peniaze z eurofondov.

Skryť Vypnúť reklamu

Pri projekte modernizácie trate posudzovali viaceré varianty trasy okolo Tureckého vrchu, tunelový variant má však podľa Chalupovej niekoľko výhod. „Je to predovšetkým zníženie nákladov na údržbu trate v tuneli, minimálny zásah do chránenej krajinnej oblasti, skrátenie trasy a tým aj prevádzkových nákladov. Tunel sa nachádza mimo existujúcej železničnej trate, čím sa zachová prevádzka počas výstavby tunela," vysvetľuje Chalupová.

Tunel je prijateľnejšie riešenie

Vplyv výstavby železničného tunela posudzovalo aj ministerstvo životného prostredia. Ako povedala Zuzana Koločányová z odboru hodnotenia a posudzovania vplyvov na životné prostredie, navrhovaný bol iný variant, ktorý by však vyžadoval výstavbu zárubného múru zasahujúceho do chráneného územia prírodnej rezervácie Turecký vrch v katastrálnom území Nové Mesto nad Váhom a Trenčianske Bohuslavice. „Prijatím tohto návrhu by došlo k totálnemu a trvalému zničeniu biotopov súčasnej bioty, takmer na 25 percentách územia," uvádza v stanovisku.

Skryť Vypnúť reklamu

Ministerstvo preto odporučilo vedenie trasy popod Turecký vrch, ktorý je z hľadiska záujmov ochrany prírody a krajiny prijateľný. „Zásah do chráneného územia je minimalizovaný, lokalizovaný je len v miestach portálov. Tento variant umožňuje požadovanú trvalú traťovú rýchlosť nie len dodržať, ale aj prekročiť do dvesto kilometrov za hodinu, pri relatívne minimálnom zásahu do prostredia."

Stavbu by mali dokončiť v roku 2013

Ako dodala Chalupová, každá rozsiahla stavba spôsobuje počas výstavby zvýšenie prašnosti, hlučnosti, čiastočné obmedzenia v doprave. Modernizácia však podľa nej odstráni úrovňové kríženia, čím sa zvýši bezpečnosť železničnej a cestnej dopravy, zvýši sa rýchlosť a komfort jazdy na železnici a použitím pružného upevnenia koľajníc a protihlukových stien sa zníži hlučnosť. Železnice Slovenskej republiky začali so stavbou na konci septembra, trvať by mala 44 mesiacov. Predpokladaný termín otvorenia železničného tunela je v máji 2013.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  10. Zelená Bratislava
  1. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  2. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  3. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  4. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  5. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  8. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  9. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 19 725
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 606
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 271
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 454
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 11 376
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 126
  7. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 10 950
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 894
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 127
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 934
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Padol ďalší rekord. V Trenčianskom kraji odhalili takmer 400 prípadov nákazy

Ide o pozitívnych ľudí identifikovaných klasickou cestou pomocou PCR testov.

Ilustračná fotografia.

Spoplatnenie na Juhu pomohlo len čiastočne, niekde problémy zostali

O tom, ako sa počas prvých týždňov od spoplatnenia parkovania na najväčšom trenčianskom sídlisku Juh zmenila situácia na cestách, sme sa rozprávali s hovorkyňou Trenčína Erikou Ságovou.

Parkovací automat na sídlisku Juh.

FOTO: Novorodenci z trenčianskej a myjavskej pôrodnice

Prinášame vám prehľad novorodeniatok, ktoré sme odfotili v trenčianskej a myjavskej pôrodnici. Ich fotky boli zverejnené v MY Trenčianskych novinách.

Novorodenci.

Trenčania bezzubí. V Trnave prehrali gólmi zo záveru zápasu

Zverenci Stijna Vrevena majú na konte iba jediné víťazstvo.

Ilustračná fotografia.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Koronavírus na Orave: V sobotu zachytili 1600 pozitívnych prípadov (minúta po minúte)

Na Orave bol o celoplošné testovanie na Covid-19 opäť záujem.

Nemocnica v Nitre má 104 infikovaných zamestnancov

Reprofilizovaných je už 92 lôžok. Na Zobor zatiaľ preložili trinásť ľudí, ktorí potrebujú doliečenie.

Prípravy na Kysuciach v plnom prúde, testovať sa bude aj v reštaurácii či v kolkárni

Sme na jednej lodi, musíme sa zomknúť, hovorí starosta Čierneho.

Už ste čítali?