Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Železničný tunel povedie cez prírodnú rezerváciu

V rámci modernizácie železničnej trate, vďaka ktorej budú vlaky jazdiť rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu, pribudne neďaleko Nového Mesta nový tunel.

Železničný tunel majú dokončiť do roku 2013.Železničný tunel majú dokončiť do roku 2013. (Zdroj: VIZUALIZÁCIA REMING CONSULT)

V rámci modernizácie železničnej trate, vďaka ktorej budú vlaky jazdiť rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu, pribudne neďaleko Nového Mesta nad Váhom nový tunel.

TRENČÍN. Dvojkoľajný železničný tunel dlhý 1755 metrov povedie priamo cez chránené územie Turecký vrch. Ten je súčasťou modernizácie úseku Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce, ktorý je dlhý 17,5 kilometra. Stavebné práce by podľa Zuzany Chalupovej z odboru komunikácie ŽSR mali stáť 264 miliónov eur bez DPH. Okrem štátneho rozpočtu využijú na financovanie projektu aj peniaze z eurofondov.

Skryť Vypnúť reklamu

Pri projekte modernizácie trate posudzovali viaceré varianty trasy okolo Tureckého vrchu, tunelový variant má však podľa Chalupovej niekoľko výhod. „Je to predovšetkým zníženie nákladov na údržbu trate v tuneli, minimálny zásah do chránenej krajinnej oblasti, skrátenie trasy a tým aj prevádzkových nákladov. Tunel sa nachádza mimo existujúcej železničnej trate, čím sa zachová prevádzka počas výstavby tunela," vysvetľuje Chalupová.

Tunel je prijateľnejšie riešenie

Vplyv výstavby železničného tunela posudzovalo aj ministerstvo životného prostredia. Ako povedala Zuzana Koločányová z odboru hodnotenia a posudzovania vplyvov na životné prostredie, navrhovaný bol iný variant, ktorý by však vyžadoval výstavbu zárubného múru zasahujúceho do chráneného územia prírodnej rezervácie Turecký vrch v katastrálnom území Nové Mesto nad Váhom a Trenčianske Bohuslavice. „Prijatím tohto návrhu by došlo k totálnemu a trvalému zničeniu biotopov súčasnej bioty, takmer na 25 percentách územia," uvádza v stanovisku.

Skryť Vypnúť reklamu

Ministerstvo preto odporučilo vedenie trasy popod Turecký vrch, ktorý je z hľadiska záujmov ochrany prírody a krajiny prijateľný. „Zásah do chráneného územia je minimalizovaný, lokalizovaný je len v miestach portálov. Tento variant umožňuje požadovanú trvalú traťovú rýchlosť nie len dodržať, ale aj prekročiť do dvesto kilometrov za hodinu, pri relatívne minimálnom zásahu do prostredia."

Stavbu by mali dokončiť v roku 2013

Ako dodala Chalupová, každá rozsiahla stavba spôsobuje počas výstavby zvýšenie prašnosti, hlučnosti, čiastočné obmedzenia v doprave. Modernizácia však podľa nej odstráni úrovňové kríženia, čím sa zvýši bezpečnosť železničnej a cestnej dopravy, zvýši sa rýchlosť a komfort jazdy na železnici a použitím pružného upevnenia koľajníc a protihlukových stien sa zníži hlučnosť. Železnice Slovenskej republiky začali so stavbou na konci septembra, trvať by mala 44 mesiacov. Predpokladaný termín otvorenia železničného tunela je v máji 2013.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Hygge ako životný štýl
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  5. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  6. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  7. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  8. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  9. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  10. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 691
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 32 608
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 910
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 243
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 183
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 593
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 884
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 701
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 595
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 634
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Mobilné odberové miesto.

Trenčianska župa spolu so svojimi organizáciami pomôže samosprávam so zabezpečením plošného testovania obyvateľstva na ochorenie COVID-19 tak, ako jej to ukladá Uznesenie vlády SR č. 30 zo 17. januára 2021.

4 h

V rukách polície skončili dvaja utečenci z Líbye, ktorí sa do Trenčína priviezli na nápravách kamióna prichádzajúceho z Turecka.

6 h
Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne.

Dištančné vzdelávanie bude pokračovať až dovtedy, kým sa nezmení epidemiologická situácia.

8 h
Trenčiansky samosprávny kraj.

V roku 2019 sa TSK podarilo znížiť celkový dlh o 3,6 percentného bodu.

8 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Hudečková je hlavnou odborníčkou na epidemiológiu ministerstva zdravotníctva.

13 h

Nahnevaní bežkári sa už obrátili listom aj na vedenie obce Králiky, aby začalo konať.

11 h

Muža našli už bez známok života.

18 h

Prírodná pamiatka očarí v každom ročnom období.

20. jan

Už ste čítali?