TRENČÍN. Veď predpovedala tri veľké „tunele" a vláčik, ktorý robí ši - ši - ši. Až na to, že tunely nie sú ani zďaleka len tri, aj keď tri sú naozaj veľké.
Prvým supertunelom bolo naše svetové prvenstvo v tunelovaní. Dokázali sme totiž niečo, čo nikto pred nami. Vytunelovali sme tunely. Konkrétne ten pod Braniskom a Sitinu. Na takúto vec treba skutočne nezvyčajný talent. Faktúry pre spriaznené duše sa preplácali ostošesť, možno aj ostosedem. Veď čo už? Mlčiaci národ všetko preplatí, stačí, ak si minister financií nahodí na vlasy nový gél a všetko patrične zdôvodní.
Druhým kolosálnym tunelom bol predaj emisií. Najprv bolo treba dôkazy z okolitých štátov, že naša verchuška nás okradla a keď už dôkazy boli, bolo po vtákoch, lebo: „Takéto veci riešiť nebudem!" (Koniec citátu Veľkého brata). Nuž budeme sa pekne skladať, každý svojím dielom, na letecké výčiny a výčiny firiem spriaznených s najväčším Slovákom.
Minule som sa v televízii od jednej političky dozvedel, že bývalá vláda spravila obrovskú chybu, ak sa orientovala len na automobilový priemysel. Akosi zabudla poznamenať, že jej šéf nazval občanov Tepličky „tupými Slovákmi", keď odmietli predať svoje pozemky „našim kórejským bratom", potrebné na výstavbu automobilky. A že ju samotnú posielal spravovať „mestské hajzle".
Možno bude vhodné, ak v budúcnosti budú ministerskí úradníci pod kuratelou istej najslovenskejšej strany predávať len vlastné plyny. Odporúčam tráviace. Aspoň bude na Slovensku menej smradu.
Tretím prekrásnym a temným tunelom je výber firmy na prevádzkovanie cestného mýta. Nejde mi do palice, prečo by som si pri kúpe topánok mal vybrať z rovnakých vzorov ten
najdrahší pár. Nuž ale „našim" sa lacnejšie ponuky nepozdávali, lebo v konkurenčných firmách „naši" nefigurovali v obchodných listinách. A tak sa zbehlo, že „naši" predsa len výberové konanie vyhrali, hoci boli najdrahší. Slovač, skladaj sa na ďalšie pánske huncúctvo!
Je celkom zaujímavé, že štáty s diaľničnou sieťou desaťkrát dlhšou, ako má Slovensko, dokázali elektronické mýto inštalovať za nižšie náklady. Čím to asi bude? Lenže Slovák nie je hlupák, Slovák sa prispôsobí. Začneme jazdiť autami po cestách druhej triedy, začneme obťažovať ľudí na vidieku hlukom a smradom, lebo na nediaľničných komunikáciach sa platiť nebude. Viac ako podobný efekt malo za onoho času zavedenie diaľničných známok. Veď každý vodič prispieva na výstavbu a údržbu diaľnic v cene benzínu a v dani z príjmu.
Albert Einstien, (a toho z hlúposti naozaj nemožno podozrievať), dávno povedal, že nechápe na svete všeličo, ale najviac nechápe daň zo mzdy. Definoval daň ako pokutu za to, že človek niečo zarobil.
Je symbolické, že naša garnitúra pozostáva z troch strán. Presne ako v riekanke. Každá má svoje „ši". Už by sa mal niekto spamätať, že my nie sme ši -ši.