Pondelok, 16. máj, 2022 | Meniny má Svetozár

Autobusy a vlaky sú vraj zle načasované

Cestovné poriadky vlakov a mestskej hromadnej dopravy nie je ľahké prepojiť. Autobusový dopravca sa sťažuje, že ho železnice neinformujú o zmenách grafikonu, železničiari by privítali väčšiu aktivitu krajov pri tvorbe cestovných poriadkov.

Niektorí Trenčania sa sťažujú, že spojenie medzi MHD a vlakmi nie je synchronizované.Niektorí Trenčania sa sťažujú, že spojenie medzi MHD a vlakmi nie je synchronizované. (Zdroj: Archív IK)

Cestovné poriadky vlakov a mestskej hromadnej dopravy nie je ľahké prepojiť. Autobusový dopravca sa sťažuje, že ho železnice neinformujú o zmenách grafikonu, železničiari by privítali väčšiu aktivitu krajov pri tvorbe cestovných poriadkov.

TRENČÍN. Niektorí obyvatelia Trenčína sa sťažujú, že spojenie medzi mestskou hromadnou dopravou a vlakmi nie je synchronizované. Časy na prestup sú vraj krátke, niekedy autobus nejde vôbec. Cesta mestskou hromadnou dopravou zo sídliska Juh na autobusovú stanicu trvá asi dvadsať minút. Ľudia majú na výber z dvoch denných a jednej nočnej víkendovej linky. V pracovné dni začínajú autobusy premávať okolo štvrtej, posledný spoj ide pred pol desiatou.

SkryťVypnúť reklamu

Problém vraj robí nadväznosť na skoré ranné vlaky. Tie začínajú jazdiť medzi pol štvrtou a pol piatou, kedy na ne hromadná doprava nie je napojená.

„Dochádzam do práce do Nového Mesta nad Váhom. Začínam už o piatej a na vlak sa nemám ako dostať," posťažoval sa Adam.

Popoludní odchádzajú zo stanice autobusy päť minút po príchode rýchlikov z Bratislavy. To je pre cestujúcich za normálnych okolností ideálne, ak však vlak mešká, na ďalší autobus si na stanici počkajú asi pol hodiny.Podobná situácia je aj pri ceste zo stanice na sídlisko Sihoť a do Kubry.

Železnice dopravcov neinformujú

Mestskú i prímestskú autobusovú dopravu prevádzkuje SAD Trenčín. Hovorkyňa Ivana Strelcová hovorí, že ich služby si objednáva mesto a samosprávny kraj. Cestovné poriadky menia len po ich odsúhlasení.

SkryťVypnúť reklamu

„Snažíme sa ľuďom nekomplikovať dopravu k vlakom, ale autobusy musia premávať aj do škôl, nemocníc či k fabrikám. Železnice nás o svojich zmenách dopredu neinformujú a my nemôžeme spoje zmeniť len tak zo dňa na deň," povedala Strelcová. O zosúladenie sa snažia, ale doprava je podľa nej obrovský kolos a nie je to vždy jednoduché. Grafikon menia spravidla raz za rok, pričom zohľadňujú pripomienky objednávateľa i cestujúcich.

Kraje sa málo angažujú

Pracovný zošit s odchodmi a príchodmi vlakov dáva Železničná spoločnosť Slovensko (ŽSSK) k dispozícii samosprávnym krajom. „Je úlohou VUC robiť harmonizáciu. Nariadiť im to nemôžeme, pre nás je autobusová doprava konkurenčná," povedal hovorca ŽSSK Miloš Čikovský. Podľa jeho slov majú však železnice záujem, aby sa samosprávy viac zapájali do tvorby cestovných poriadkov. „Vo všeobecnosti ešte VUC nie sú dostatočne kvalifikované a personálne obsadené, aby nám to vychádzalo," povedal Čikovský.

SkryťVypnúť reklamu

Trenčiansky kraj grafikon pripomienkoval

Trenčiansky kraj podľa slov hovorcu Petra Tomana pripomienky železniciam adresoval. „V júli sa uskutočnila parciálna porada pre oblasť Banskobystrického, Žilinského a Trenčianskeho kraja. Pripomienkovali sme na nej rámový návrh cestovného poriadku na roky 2009 - 2010," povedal Toman.

Nadväznosť dopráv bolo podľa neho potrebné prehodnotiť aj v súvislosti s novým cestným zákonom. Ten znížením maximálnej povolenej rýchlosti ovplyvnil jazdné časy autobusov.

So železnicami vraj kraj prerokováva aj pripomienky a sťažnosti obyvateľov. „Časť problémov spôsobujú napríklad obchádzky kvôli rôznym stavebným prácam a rozkopávkam, ktoré spôsobujú meškanie autobusov," objasnil Toman. Napriek tomu hodnotí spoluprácu so železnicami i SAD Trenčín ako dobrú.

Najčítanejšie na My Trenčín

Inzercia - Tlačové správy

  1. S jazykom vám pomôže elektronický prekladač Vasco Translator M3
  2. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  2. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  5. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  6. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  7. Na Slovensku vznikla Detská dopravná nadácia
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  1. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 12 695
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 11 335
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 149
  4. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 3 332
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 278
  6. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 2 574
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 014
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 709

Blogy SME

  1. Martina Kotúčová: Proč dcera nehraje
  2. Tomáš Sedílek: Obhajcovia zlata z MS 2021 budú pre nás tvrdý oriešok.
  3. Anna Milanová: Spoločenské podhubie...
  4. Štefan Vidlár: Dva postrehy
  5. Aliancia NIE RAKOVINE: Dobrý deň, sme NIE RAKOVINE
  6. Věra Tepličková: Pár dní nie je človek online a už v tom má zmätok
  7. Juraj Ondruška: Veľká anketa medzi obyvateľmi: Ako sa žije vo Vajnoroch?
  8. Branislav Fričovský: Zápisky (geotermo)heretika: Prológ
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 19 502
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 9 486
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 169
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 242
  5. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 5 407
  6. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa pravdepodobne ešte neskončil. Aktuálne informácie 4 079
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 167
  8. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste 2 501
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  3. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Harmoniková akadémia v Soblahove funguje deviaty rok. Je jedinou svojho druhu v Trenčianskom samosprávnom kraji a za necelé desaťročie vychovala takmer stovku mladých heligónkarov.


TASR 2 h

Štvrtú živú diskusiu zo štúdia denníka SME v rámci projektu Závislosti inak bude moderovať Šarkan – Peter Novák.


2 h
Oftalmológovia Zuzana Hrbeková a Konštantín Peško z IVIO Clinic.

Časy modernej techniky so sebou priniesli problém krátkozrakosti. Oftalmológovia Konštantín Peško a Zuzana Hrbeková hovoria, že čoraz viac ľudí bude potrebovať okuliare na videnie do blízka.


2 h
Momentka zo zápasu Priepasné - Čachtice.

Prehľad výsledkov, komentárov a tabuliek VIII. líg.


2 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Rumunské šelmy majú na svedomí mnoho úmrtí. Stret s človekom je na dennom poriadku.


21 h

V okrese Rimavská Sobota došlo k dopravnej nehode dvoch osobných áut.


14. máj

Trenčiansky samosprávny kraj pripravuje výstavbu dvoch nových rozhľadní, vieme kde.


SITA 15. máj

Dievčatko sa zranilo, posudok vypracoval znalec z úrazovej chirurgie.


20 h

Blogy SME

  1. Martina Kotúčová: Proč dcera nehraje
  2. Tomáš Sedílek: Obhajcovia zlata z MS 2021 budú pre nás tvrdý oriešok.
  3. Anna Milanová: Spoločenské podhubie...
  4. Štefan Vidlár: Dva postrehy
  5. Aliancia NIE RAKOVINE: Dobrý deň, sme NIE RAKOVINE
  6. Věra Tepličková: Pár dní nie je človek online a už v tom má zmätok
  7. Juraj Ondruška: Veľká anketa medzi obyvateľmi: Ako sa žije vo Vajnoroch?
  8. Branislav Fričovský: Zápisky (geotermo)heretika: Prológ
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 19 502
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 9 486
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 169
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 242
  5. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 5 407
  6. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa pravdepodobne ešte neskončil. Aktuálne informácie 4 079
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 167
  8. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste 2 501
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  3. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu