Bojovníkov proti kríze vidíme v televíznych spotoch, na stránkach novín, počujeme z rádií. Mediálna kampaň na rozhýbanie ekonomiky stavila na tváre bežných ľudí. Medzi inými bojuje aj Juraj Kirka z Nového Mesta nad Váhom.
NOVÉ MESTO NAD VÁHOM.Päťdesiatnik Juraj pracuje v stavebníctve, má rád prírodu, svoju záhradku, rodinu a psa. A bojuje proti kríze. Na ulici ho ľudia spoznávajú ako jednu z tvári televíznej kampane.
Ako ste sa k reklame Bojovníci proti kríze dostali?
- Celkom jednoducho a nečakane. Išiel som po ulici a náhodne ma oslovili dvaja mladí príjemní ľudia. Vysvetlili mi, že sa bude natáčať takáto reklama a opýtali sa, či by som nemal záujem v nej účinkovať. Keďže to bolo na dobrú vec, nemal som problém súhlasiť.
Zmenilo toto účinkovanie vaše spotrebiteľské správanie?
- Do určitej miery áno. Predtým som kríze a jej príčinám veľkú pozornosť nevenoval. Mal som pocit, že sa ma to netýka. Peniaze, ktoré som zarobil som sčasti ukladal a menšiu časť som míňal. Teraz sa snažím menej šetriť a viac nakupovať. Tak ako sa prihováram ľuďom z reklamy, tak sa snažím aj v súkromí proti kríze zabojovať.
V reklame tankujete benzín. Na čo míňate v bežnom živote najviac?
- Asi na potraviny, ale aj na benzín naftu a stavebný materiál, keďže v stavebníctve pracujem. Verím, že rozumná spotreba ekonomiku rozhýbe. Kampaň je podľa mňa dobrý nápad, možno sa však s ňou mohlo začať aj skôr.
Ako prebiehalo samotné natáčanie? Bolo to pre vás náročné?
- Nie, nebolo. Všetko išlo veľmi rýchlo, v príjemnej a priateľskej atmosfére. Natáčalo sa na pumpe priamo v Novom Meste, takže som nemusel nikam cestovať. Celé to trvalo asi hodinku a pol, pumpa zatiaľ normálne fungovala. Najprv mi vysvetlili čo budú chcieť, nemusel som nič hrať, bolo to veľmi prirodzené. Kameraman to natočil, potom prišiel fotograf, spravil fotky a bolo to.
Spoznávajú vás ľudia na ulici? Majú na vás nejaké otázky?
- Áno, spoznávajú, dokonca mi aj telefonujú. Najmä zo začiatku sa pýtali, čo to je vlastne za reklama. Vysvetľoval som im, že v kríze nie je rozumné nasilu šetriť, že si treba kúpiť veci, ktoré človek potrebuje.
Ako reagovala rodina a priatelia na to, že vás videli v televízii aj v novinách?
- Veľmi pozitívne. Keď videli, že to nie je nejaká hlúposť, tak reklamu začali brať aj vážne. Samozrejme, že si ma aj doberali, že som mediálna hviezda, ale v dobrom.
Dali by ste sa ešte nahovoriť na účinkovanie v reklame?
- Nerozmýšľal som nad tým, ale keby to bolo na dobrú vec, tak prečo nie.