Sobota, 28. január, 2023 | Meniny má Alfonz

Starostovia sa rýchlostnej cesty R2 už nevedia dočkať

Rýchlostnú cestu R2, ktorá má spájať Trenčiansky, Banskobystrický a Košický kraj, viacerí starostovia v regióne vítajú. Mala by odľahčiť dopravu a napomôcť životnému prostrediu.

Rýchlostná cesta by mala odľahčiť dopravu a pomôcť životnému prostrediu.Rýchlostná cesta by mala odľahčiť dopravu a pomôcť životnému prostrediu. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ JÁN KROŠLÁK)

Rýchlostnú cestu R2, ktorá má spájať Trenčiansky, Banskobystrický a Košický kraj, viacerí starostovia v našom regióne vítajú. Mala by podľa nich odľahčiť dopravu i napomôcť životnému prostrediu.

TRENČÍN. Na rýchlostnú cestu R2 už netrpezlivo čakajú starostovia viacerých obcí v Trenčianskom kraji. Sľubujú si od nej odklonenie tranzitnej dopravy, nových investorov či zlepšenie stavu životného prostredia. So stavbou by sa tu malo začať v roku 2010, konečná cena vraj bude známa až po vypracovaní stavebného zámeru a vyhotovení dokumentácie pre územné rozhodnutie.

„Medzi prvými je naplánovaný úsek Diaľnica D1 - Mníchová Lehota a Ruskovce - Pravotice," povedal Marcel Jánošík, hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), ktorá stavbu pripravuje. Celá časť cesty na území kraja by podľa údajov na internetovej stránke NDS mala byť hotová do roku 2020.

Cesta vraj pomôže životnému prostrediu

V križovatke pripravovaných rýchlostných ciest R2 a R8 leží obec Hradište. Podľa starostu Pavla Kubačku majú jej obyvatelia o ceste zatiaľ len vzdialené informácie, obec by ju však privítala. „Rychlostná komunikácia R2 by bola pre nás vynikajúcim riešením, boli by sme radi, ak by bola vybudovaná čím skôr. Aby R2 a R8 neostali len v teoretických úvahách" povedal Kubačka. Podľa informácií, ktoré nám poskytol, sú zatiaľ naplánované dva varianty. Jeden zasahuje do intravilánu obce a vyžiadal by si zbúranie niekoľkých rodinných domov i reštauračného zariadenia.

Druhý variant obec obchádza vo väčšej vzdialenosti a obyvateľom by vyhovoval lepšie. „Nielen stavbou samotnou ale aj následnou funkčnosťou výraznejšie obec neovplyvní. Počíta sa však s vysokým premostením cez kameňolom a následným znížením komunikácie smerom na Vestenice," povedal starosta.

Pozitíva novej rýchlostnej cesty vidí v odľahčení dopravy na miestnych komunikáciách od ťažkých nákladných áut, očakáva aj prílev investorov, ktorí sa teraz sústredili okolo diaľnice D1. „Naviac by cesta výrazne pomohla ochrane životného prostredia. Hradište je krásna oblasť, autá, ktoré chodia cez obec, narušujú chránené pásma i hniezdiská vtákov," uzavrel Kubačka. Od rýchlostnej R2 i R8 si tak sľubuje aj zachovanie prírodných krás a pamiatok pre ďalšie generácie.

O pozemkoch ešte nerokovali

Starostka obce Svinná Anna Sýkorová hovorí, že s trasou cesty sú obyvatelia spokojní. „Obchádza nás severným obchvatom. Momentálne sa chystáme na príchod geológov, ktorí budú robiť vrty a skúmať podložie," povedala Sýkorová. Pozemky pod budúcou cestou sú podľa nej všetky v súkromnom vlastníctve, zatiaľ o nich majitelia s NDS nerokovali. Priame napojenie na cestu obec zrejme mať nebude, podľa starostky to však nie je chyba. „Veľmi vítame, že tranzitná doprava pôjde mimo obce. Je to lepšie z hľadiska bezpečnosti i hlučnosti," povedala Sýkorová.

Boja sa, že prídu o turistov

V Dolných Vesteniciach pôjde cesta cez extravilán, kde zaberie lesný a pôdny fond. „Keď autá nebudú chodiť cez obec, môže to ovplyvniť turistický ruch. Máme tu skanzen i reštaurácie, ktoré žijú z turistov," povedal starosta Marián Krajčo. Ľudia napriek týmto obavám cestu vnímajú skôr pozitívne. Skeptický nie je ani starosta. „Keď cestu postavia, bude to znamenať iný rozvoj regiónu. Možno sa vytvoria investície, s ktorými sme doteraz nepočítali," povedal Krajčo.

Chcú prilákať investorov

K obci Pravotice v regióne Rybany by po vybudovaní rýchlostnej cesty mohol prísť investor z Nemecka. „Chceli by tu vyrábať autobatérie. Pomohlo by to znížiť nezamestnanosť našich obyvateľov," povedal starosta Jozef Vajdák. Aj keď všetko je zatiaľ v rovine plánov, NDS by mala podľa svojej stránky budovať tento úsek už o rok.

Prehľad úsekov rýchlostnej cesty R2 na území Trenčianskeho kraja

Križovatka D1 - Mníchova Lehota

Dĺžka: 8000 m

Predpokladaný začiatok výstavby: 2/2010

Predpokladané ukončenie výstavby: 11/2015

Objekty na úseku: 7 mostov, 3 križovatky, veľké ľavostranné odpočívadlo "Trenčianska Turná"

Mníchova Lehota - Ruskovce

Dĺžka: 15000 m

Predpokladaný začiatok výstavby: 01/2015

Predpokladané ukončenie výstavby: 11/2018

Objekty na úseku: 8 mostov, 5 križovatiek, stredisko správy a údržby rýchlostných ciest (SSÚD Trenčinaske Jastrabie)

Ruskovce - Pravotice

Dĺžka: 11000 m

Predpokladaný začiatok výstavby: 12/2010

Predpokladané ukončenie výstavby: 12/2013

Objekty na úseku: 15 mostov, 3 križovatky

Pravotice - Dolné Vestenice

Dĺžka: 10000 m

Predpokladaný začiatok výstavby: 10/2017

Predpokladané ukončenie výstavby: 11/2020

Objekty na úseku: tunel Chotômka s dĺžkou 200 m, 7 mostov, 4 križovatky

Dolné Vestenice - Nováky

Dĺžka: 11000 m

Predpokladaný začiatok výstavby: 10/2015

Predpokladané ukončenie výstavby: 11/2018

Objekty na úseku: 8 mostov, 5 križovatiek

Prievidza - hranica krajov TN/BB

Dĺžka: 25500 m

Predpokladaný začiatok výstavby: 10/2014

Predpokladané ukončenie výstavby: 11/2018

Objekty na úseku: 2 tunely (tunel Handlová - dĺžka 600 m, tunel Boriny - dĺžka 425 m), 15 mostov, 7 križovatiek

Zdroj: www.ndsas.sk

Najčítanejšie na My Trenčín

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Už len dnes: Predplatné SME.sk za jedinečnú cenu 30 eur
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 281
  2. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 4 605
  3. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 3 945
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 342
  5. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 583
  6. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 565
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 523
  8. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 492

Blogy SME

  1. Elena Antalová: "Kecy a fakty o tzv.demokracii". Kniha Karola Ondriaša vyšla síce v roku 2004, no chcela by udávať smer Smeru.
  2. Anton Kovalčík: Afganské fiasko ZSSR 3.
  3. Adam Austera: Ako budú farmaceutickí giganti bojovať proti COVID v roku 2023?
  4. Lucia Žárska: Microsoft masovo prepúšťa zamestnancov, na výsledkoch to zatiaľ nevidno
  5. Irena Šimuneková: Čierno biely svet
  6. Radoslav Medzihradský: Novoročný výstup na Turniansky hrad
  7. Jaroslav Kmeť: Ako na krízu?
  8. Anton Kaiser: Fašiangové tvorivé dielne
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 479
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 17 138
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 011
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 6 932
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 901
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 720
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 692
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 366
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

MY | TOP správy z regiónov

Pozrite si výber TOP správ z regiónov.


9 h
Nemocnica v Myjave

Kategorizácia nemocníc, ktorú pripravilo Ministerstvo zdravotníctva SR, rozdelila nemocnice do piatich úrovní podľa poskytovania programových profilov. Nové rozdelenie však nezohľadňuje už súčasnú nepriaznivú situáciu v dostupnosti ústavnej zdravotnej starostlivosti v Trenčianskom kraji.


10 h
Zuzana Čachová, špecialistka pre životné prostredie Mestského úradu Trenčín (na fotke) informovala, že ak budú Trenčania viacej separovať odpad, môže sa to pozitívne odraziť na ďalšom raste poplatkov za vývoz odpadu.

Červené a oranžové kontajnery z ulíc zmiznú. Nahradia ich žlté s novou funkciou.


12 h
„Nedostatok rušňovodičov vzniká aj z toho dôvodu, že táto pozícia je zodpovedná, rušňovodiči nemajú stabilnú pracovnú dobu. Osobne si taktiež myslím, že by si táto práca zaslúžila vyššie finančné ohodnotenie,“ priblížila Michaela Pardubická (na fotke), poverená riadením SOŠD v Trenčíne.

Nezáujem registrujú aj na školách.


16 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Blogy SME

  1. Elena Antalová: "Kecy a fakty o tzv.demokracii". Kniha Karola Ondriaša vyšla síce v roku 2004, no chcela by udávať smer Smeru.
  2. Anton Kovalčík: Afganské fiasko ZSSR 3.
  3. Adam Austera: Ako budú farmaceutickí giganti bojovať proti COVID v roku 2023?
  4. Lucia Žárska: Microsoft masovo prepúšťa zamestnancov, na výsledkoch to zatiaľ nevidno
  5. Irena Šimuneková: Čierno biely svet
  6. Radoslav Medzihradský: Novoročný výstup na Turniansky hrad
  7. Jaroslav Kmeť: Ako na krízu?
  8. Anton Kaiser: Fašiangové tvorivé dielne
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 479
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 17 138
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 011
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 6 932
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 901
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 720
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 692
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 366
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu