Pondelok, 16. máj, 2022 | Meniny má Svetozár

Z Trenčína zmiznú železničné priecestia

Železničiari a policajti chcú zvýšiť kontroly na priecestiach i mimo nich. V budúcnosti ich majú nahradiť nadjazdy či podjazdy.

Železničiari a policajti chcú častejšie kontrolovať priecestia.Železničiari a policajti chcú častejšie kontrolovať priecestia. (Zdroj: TASR)

TRENČÍN. Železničné priecestia by sa mali stať už o niekoľko rokov minulosťou. V Trenčíne a blízkom okolí je ich na hlavnej trati sedem, priamo v meste dve najfrekventovanejšie.

„Je naplánované mimoúrovňové riešenie priecestia neďaleko firmy Old Herold. Druhé priecestie pri Bille sa pre autá celkom zruší, bude tam iba podchod pre peších. Nové vybudujeme v lokalite Pred poľom, kde bude nadjazd napojený na južný obchvat," povedal Pavol Šulik, odvetvový správca oznamovacej a zabezpečovacej techniky v Trenčíne.

SkryťVypnúť reklamu

Spolu s policajtmi zo železničnej i štátnej polície kontroloval priecestia aj vo štvrtok 25. júna, v rámci Európskeho dňa bezpečnosti na železničných priecestiach. „Do budúcnosti plánujeme kontroly častejšie. Aj keď vodiči nedostanú pokutu, je to pre nich výstraha. Uvedomia si, že majú cez priecestia prechádzať disciplinovane," povedal František Gažo, hovorca Oblastnej správy Železničnej polície v Žiline.

Do ich kompetencie spadá úsek od Trenčianskej Teplej smerom na sever Slovenska. Iba za minulý mesiac sa tu stali na priecestiach dve smrteľné dopravné nehody, jedna na Kysuciach a druhá v Dolnom Kubíne.

Nehody sa stávajú aj tam, kde chodí málo vlakov

Priecestia so závorami kontrolujú trenčianski železničiari každé dva týždne, tie bez závor raz do mesiaca. Okrem toho chodí trikrát v týždni pochôdzkár. Všetko musí fungovať ako hodinky, po hlavnej trati tu denne prejde aj 120 vlakov. Napriek snahe sa však nehodám celkom zabrániť nedá.

SkryťVypnúť reklamu

„Chybou je, že vodiči si všímajú skôr závoru ako výstražné svetlá. Závora je však len doplnková, vodiči by mali reagovať už na červené svetlo a zastať," povedal Šulik.

Ak vraj nastane situácia, že by zostali zavretí medzi závorami, lepšie je ich preraziť. „Je to krajné riešenie, ale ak ich neprerazia oni, prerazí ich vlak," vysvetlil Šulik. Najviac nehôd vraj spôsobuje znížená pozornosť vodičov a nedodržiavanie zákona o cestnej premávke. Stávajú sa často práve tam, kde chodí málo vlakov.

„Ľudia sa spoľahnú, že tadiaľ chodí málo vlakov a nezvýšia pozornosť pri prechádzaní priecestia. Frekventované priecestia vodiči vnímajú viac a dávajú si pozor," povedal Peter Major, vedúci strediska bezpečnosti a inšpekcie v Žiline. Všetky nehody sú podľa neho smutné, nepamätá si však prípad, keď pochybil rušňovodič.

SkryťVypnúť reklamu

Skracovať si cestu sa nemusí vyplatiť

V každom meste si vraj ľudia skracujú cestu cez koľaje, niekde vidieť v tráve aj vyšliapané chodníčky. „Počet nehôd mimo priecestí stúpa. Človek je uponáhľaný, zamyslený, nevšimne si vlak a potom sa stane nešťastie," povedal Gažo. V Trenčíne je takýchto „skratiek" hneď niekoľko. Na niektorých doplatili ľudia za uponáhľanosť aj životom.

Obyvatelia sídliska Pred Poľom križujú koľaje i hlavnú cestu, keď sa chcú dostať na Sihoť III. „Ráno chodievajú cez koľajnice celé skupinky chodcov. Vídavam ich cestou do práce," povedala Lucia. Na tomto úseku zrazil vlak asi pred tromi rokmi ženu, ktorá si ho pre dáždnik nevšimla prichádzať.

Podobne je na tom aj cesta pri futbalovom štadióne, kde sa ľuďom nechce obchádzať parkovisko cez podchod. „Tam, kde nie je osadená tabuľa, že sa jedná o priechod, ľudia porušujú zákon. Máme vytypované takéto miesta a kontrolujeme ich častejšie," povedal Gažo.

Každý prípad riešia vraj policajti individuálne, buď na mieste dohovorom alebo blokovou pokutou do výšky 30 eur. Pokuta v správnom konaní môže byť ešte vyššia, previnilcovi hrozí aj disciplinárny trest či pokarhanie.

Najčítanejšie na My Trenčín

Inzercia - Tlačové správy

  1. S jazykom vám pomôže elektronický prekladač Vasco Translator M3
  2. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  2. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  5. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  6. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  7. Na Slovensku vznikla Detská dopravná nadácia
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  1. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 12 695
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 11 335
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 149
  4. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 3 332
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 278
  6. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 2 574
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 014
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 709

Blogy SME

  1. Martina Kotúčová: Proč dcera nehraje
  2. Anna Milanová: Spoločenské podhubie...
  3. Štefan Vidlár: Dva postrehy
  4. Tomáš Sedílek: Obhajcovia zlata z MS 2021 budú pre nás tvrdý oriešok.
  5. Věra Tepličková: Pár dní nie je človek online a už v tom má zmätok
  6. Branislav Fričovský: Zápisky (geotermo)heretika: Prológ
  7. Aliancia NIE RAKOVINE: Dobrý deň, sme NIE RAKOVINE
  8. Milan Buno: 7 knižných tipov: Dve slovenské katedrály tak, ako ste ich ešte nevideli!
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 19 486
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 9 486
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 169
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 233
  5. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 5 407
  6. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa pravdepodobne ešte neskončil. Aktuálne informácie 4 078
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 165
  8. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste 2 501
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  7. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Harmoniková akadémia v Soblahove funguje deviaty rok. Je jedinou svojho druhu v Trenčianskom samosprávnom kraji a za necelé desaťročie vychovala takmer stovku mladých heligónkarov.


TASR 2 h

Štvrtú živú diskusiu zo štúdia denníka SME v rámci projektu Závislosti inak bude moderovať Šarkan – Peter Novák.


2 h
Oftalmológovia Zuzana Hrbeková a Konštantín Peško z IVIO Clinic.

Časy modernej techniky so sebou priniesli problém krátkozrakosti. Oftalmológovia Konštantín Peško a Zuzana Hrbeková hovoria, že čoraz viac ľudí bude potrebovať okuliare na videnie do blízka.


2 h
Momentka zo zápasu Priepasné - Čachtice.

Prehľad výsledkov, komentárov a tabuliek VIII. líg.


2 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Rumunské šelmy majú na svedomí mnoho úmrtí. Stret s človekom je na dennom poriadku.


21 h

V okrese Rimavská Sobota došlo k dopravnej nehode dvoch osobných áut.


14. máj

Trenčiansky samosprávny kraj pripravuje výstavbu dvoch nových rozhľadní, vieme kde.


SITA 15. máj

Dievčatko sa zranilo, posudok vypracoval znalec z úrazovej chirurgie.


20 h

Blogy SME

  1. Martina Kotúčová: Proč dcera nehraje
  2. Anna Milanová: Spoločenské podhubie...
  3. Štefan Vidlár: Dva postrehy
  4. Tomáš Sedílek: Obhajcovia zlata z MS 2021 budú pre nás tvrdý oriešok.
  5. Věra Tepličková: Pár dní nie je človek online a už v tom má zmätok
  6. Branislav Fričovský: Zápisky (geotermo)heretika: Prológ
  7. Aliancia NIE RAKOVINE: Dobrý deň, sme NIE RAKOVINE
  8. Milan Buno: 7 knižných tipov: Dve slovenské katedrály tak, ako ste ich ešte nevideli!
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 19 486
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 9 486
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 169
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 233
  5. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 5 407
  6. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa pravdepodobne ešte neskončil. Aktuálne informácie 4 078
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 165
  8. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste 2 501
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  7. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu