TRENČÍN. Železnice Slovenskej republiky pripravujú ďalší tender na stavebné práce zamerané na modernizáciu železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov v dĺžke 58,6 kilometra pre traťovú rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu. Pripravovaná štvrtá a piata etapa modernizačných prác má byť vykonaná na úsekoch Trenčianska Teplá - Dubnica nad Váhom - Ilava a Ilava - Ladce - Beluša s predpokladanými nákladmi 293,704 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. V rámci týchto etáp majú byť zrekonštruované aj železničné stanice Trenčianska Teplá, Dubnica nad Váhom, Ilava a Ladce.
Modernizácia uvedených úsekov má trvať štyri a pol roka, financovaná má byť z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava. ŽSR v pravidelnom informatívnom oznámení v Úradnom vestníku Európskej únie neuviedli predpokladaný termín vyhlásenia verejného obstarávania.
ŽSR vyhlásili začiatkom apríla verejnú súťaž na realizáciu prvej a druhej etapy modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov v úsekoch Nové Mesto nad Váhom - Trenčianske Bohuslavice - Zlatovce v dĺžke 17,5 kilometra. Predpokladaná cena stavebných prác naplánovaných na tri roky a osem mesiacov predstavuje 310,091 mil. eur bez dane.
ŽSR zriadila vláda SR ako štátny podnik začiatkom roka 1993 po rozdelení Československých štátnych dráh. V súlade s Projektom transformácie a reštrukturalizácie železníc na Slovensku sa 1. januára 2002 rozdelili na ŽSR a Železničnú spoločnosť. ŽSR odvtedy zabezpečujú výhradne správu a prevádzku železničnej dopravnej cesty, ako aj poskytovanie prepravných a dopravných služieb súvisiacich s jej obsluhou a zodpovedajúcich záujmom dopravnej politiky štátu. ŽSR disponujú základným imaním vo výške 800,2 mil. eur.K hlavnému predmetu ich činnosti patrí aj zriaďovanie a prevádzkovanie železničných, telekomunikačných a rádiových sietí, ale aj výstavba, úprava a údržba železničných a lanových dráh.