Úradujúci vicemajster Európy rýchlych klzákov v kategórii OSY-400 Trenčan Michal Košút (28) v nemeckom Brodenbachu na rieke Mosel so svojou loďou dominoval.
TRENČÍN. V silne obsadených pretekoch na rieke Mosel v dňoch 211. a 22. júna víťazne absolvoval dôležité druhé kolo majstrovstiev Európy na člne formule OSY-400. Pretekov sa zúčastnilo štrnásť pretekárov so svojimi loďami. Košút ich zvládol bravúrne, keď vyhral nielen meraný tréning, ale aj všetky tri rozjazdy.
"Do Nemecka som odchádzal s predsavzatím umiestniť sa na medailovom stupni," s úsmevom hovoril vodný motorista. "Vedel som, že v druhom kole európskeho šampionátu sa zúčastní elita s rýchlymi motorovými člnmi. Aj preto ma teší, že sa mi podarilo poraziť favoritov: Angličana, majstra sveta Bernarda, Slováka Babinského, Rakušanku Lukazstickú , Nemca Graffa a iných.
Košút sa motoristickému športu venuje ako amatér. "Profesionálne by som sa tomuto športu nemohol venovať. Jediným Slovákom, ktorý sa klzákom venuje profesionálne je Marián Jung z Dukly Banská Bystrica."
V dňoch 4. a 5. júla sa v poľskom Chodieci uskutočnia majstrovstvá sveta motorových rýchlych člnov. Doposiaľ je prihlásených vyše pretekárov z Anglicka, Talianska, Kórei, Nemecka, Poľska, Švédska, Česka, Slovenska. Po svetovom šampionáte o jedenásť dní neskôr, 16. júla, bude Košút štartovať na treťom a štvrtom seriály majstrovstiev Európy vo vodnom motorizme v Taliansku a koncom augusta v Anglicku.
Tesne po pretekoch Michal Košút priznal, že od júna prechádza z kubatúry OSY-400 do kategórie O-250.„Doteraz som jazdil na člne so sériovým motorom. Klzák O-250 je pretekársky špeciál so zložitým motorom, má pätnásťtisíc otáčok, rýchlosť dosahuje okolo 160 kilometrov za hodinu a má 105 koní. Tento typ športového klzáka je oveľa zložitejší. Je o tlakoch, výfukoch a v princípe to funguje rovnako v pravej ruke volant a v ľavej ruke plyn.