TRENČÍN. Hovorkyňa Colného riaditeľstva v Trenčíne Milada Hubočanová informovala, že toto ustanovenie zákona sa týka nielen vývozných colných vyhlásení, ale elektronizácia sa dotkne aj vydávania rozhodnutí v colnom konaní či vyhotovenia potvrdení o výstupe tovaru z colného územia európskeho spoločenstva. „Účastníci colného konania pri elektronickej komunikácii s colným úradom budú musieť používať zaručený elektronický podpis," povedala Hubočanová.
Dôvodom je, podľa hovorkyne, snaha zaviesť colné a obchodné prostredie bez dokumentov v papierovej forme, aby tak zabezpečili rýchly a plynulý tok údajov. „Očakávame odbúranie administratívneho zaťaženia, zefektívnenie colného konanie a v neposlednom rade výrazné skrátenie času potrebného na colné prerokovanie tovaru.
Hubočanová doplnila, že vlani prijal trenčiansky Colný úrad cez 15-tisíc colných vyhlásení podaných pri vývoze v papiepovej forme s 27 200 tovarovými položkami.