TRENČÍN. Trasa plavby po kanály bola dlhá 56 kilometrov. Viedla z moravských Otrokovíc do Skalice. Prechádzala štrnástimi plavebnými komorami, pričom prevýšenie vodnej hladiny dosiahlo až šesť metrovú výšku.
O vytvorenie nového Guinnessovho a českého rekordu sa pokúsili dve posádky dračích lodí. Jednu tvorila česká posádka z Ostrožskej Novej Vsi a 20- členná posádka ( plus kormidelník a bubeník) z Trenčína. Konvoj lodí sprevádzal komisár českých rekordov, ako aj zástupcovia Povodia rieky Morava. Podľa slov autora a manažéra celého projektu Ľubomíra Matúša k dračím lodiam na Baťovom kanály sa postupne pripájali lode turistov.
„ Zaujímavé bolo sledovať, ako popoludní prepadol konvoj dvoch dračích lodí vojsko českého kráľa a salvami z diel strieľalo ," opísal situáciu Ľubomír Matúš a pokračoval: „ Pádlami sa nám podarilo premôcť kráľovské vojsko. Pri boji bola vypálená a potopená loď českej posádky."
V druhý deň splavu Baťovho kanálu úmorná, niekedy strastiplná vodná cesta ohrozovala zastavenie slovenskej lode medzi dvomi plavebným komorami. Pri obci Vnorovo loď zostala visieť v bahnistom, nepriechodnom teréne. Podpísala pod to únava kormidelníka, ktorý nezvládol plynulé riadenie a označenie vodnej cesty.
„ Horúce počasie vyťahovalo z vodákov vzácnu tekutinu, ktorú museli dopĺňať," potvrdil Matúš. „ Počas celej plavby jedna loď skonzumovala 380 litrov vody," reagoval manažér a vyhlásil: „ Cieľovú pásku trenčianska dračia loď preťala v nedeľu 24. mája desať minút pred devätnástou hodinou s pokrikom sloganu: „ Baťov kanál sme splavili, svetový rekord spravili! Hurá, hurá, hurá!" Český komisár rekordov Petr Kubát z Pelhřimova, ohlásil vytvorenie svetového rekordu so zápisom do Českej i Guinnessovej knihy rekordov a vyhlásil ho za platný, " tešil sa Matúš, ktorý záverom konštatoval, že dvadsať členná trenčianska dračia loď Baťov kanál splavila za 15 hodín.