Streda, 18. máj, 2022 | Meniny má Viola

Ľudia kvôli prípojom nestíhajú vlaky

Posledná zmena vlakových i autobusových spojov priniesla vlnu nespokojnosti ľudí z okolia Trenčianskej Teplej, ktorí sú odkázaní na autobusové prípoje k vlakom odchádzajúcim z tejto stanice.

TRENČIANSKA TEPLÁ. Železničná spoločnosť Slovensko totiž pri poslednej zmene posunula odchody rýchlikov o 10 a 15 minút, autobusy, ktoré majú slúžiť aj ako prípoj k týmto vlakom, však zdá sa, zostali ako predtým. Študent Fakulty prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov na Žilinskej univerzite Miloslav Červený sa práve tejto téme venuje vo svojej bakalárskej práci. Občas cestuje do Novej Dubnice, pričom z vlaku vystupuje v Trenčianskej Teplej. Do Dubnice sa teda musí dostať autobusom. „Myslím si, že autobusové prípoje sú veľmi zle rozvrhnuté. Určite by mal autobus dochádzať ku každému rýchliku a v dennej špičke aj ku každému osobnému vlaku," tvrdí Miloslav, ktorý hovorí, že ak by bol cestovný poriadok nastavený dobre, tak by cestujúci mal na stanici čakať v priemere 15 minút. Skontrolovali sme, aká je realita.

SkryťVypnúť reklamu

Čakať či nestihnúť?

Autobus na stanicu priváža ľudí, ktorí cestujú ďalej vlakom a zavezie zasa tých, ktorí sa chcú z Trenčianskej Teplej dostať do Novej Dubnice, Dubnice nad Váhom či Ilavy. Nie zriedka sa stáva, že autobusy na dlhšej trase naberú meškanie. Preto je mnohokrát len otázkou šťastia, či cestujúci stihne vlak, ku ktorému ide prípoj takpovediac na chlp presne, keď si naviac ešte musí kúpiť lístok.

Na druhej strane, ani dlhé čakanie nie je príjemné. V Trenčianskej Teplej veľa možností na strávenie zostávajúceho času nie je. Zo služieb sú tu k dispozícii len automaty na kávu a drobné občerstvenie, bankomat, novinový stánok, pohostinstvo a čakáreň.

O nespokojnosti cestujúcich vedia

Ako sa vyjadrila hovorkyňa SAD Trenčín Ivana Strelcová, sťažnosti na autobusy zaznamenali. „Podnety sme posunuli na Trenčiansky samosprávny kraj, aby tu posúdili zmeny odchodov. My ako dopravca nemôžeme svojvoľne meniť žiadne odchody a príchody autobusov. To môže robiť iba objednávateľ služby a to je v prípade prímestskej dopravy práve župa."

SkryťVypnúť reklamu

Hovorkyňa Trenčianskeho samosprávneho kraja Vlasta Henčelová uvádza, že na všetky zmeny grafikonu a požiadavky cestujúcich niekedy môžu reagovať len veľmi ťažko. „Železnice v priebehu minulého roka trikrát menili grafikon dopravy. Pri poslednej zmene cestovných poriadkov vlani v decembri sme spravili posuny takmer v stovke prípadoch práve kvôli zmenám grafikonu železnice. Naviac, časté zmeny mnohokrát prinášajú len väčší chaos," tvrdí Henčelová.

Podľa hovorkyne železničnej spoločnosti Martiny Pavlíkovej však vlani v cestovnom poriadku spravili len tri mimoriadne zmeny, ale vlakov, ktoré zastavujú v stanici Trenčianska Teplá, sa dotkli len minimálne. „Konkrétne išlo o jedno až dvojminútové posuny desiatich rýchlikov a štyroch osobných vlakov."

SkryťVypnúť reklamu

Zmeny musia byť dobre premyslené

Miloslav Červený hovorí, že práve autobusová doprava je tá, ktorá by sa mala podriadiť železničnej. „Určite sa musí autobus prispôsobiť vlakom. Grafikon železničnej dopravy je oveľa zložitejší ako autobusový. Rozpis autobusových poriadkov by sa dal nastaviť aj lepšie, ako je to v súčasnosti. Trenčianska Teplá je železničný uzol a vlakov tam stojí veľa. Takže keby niektoré autobusy čakali napríklad 15 minút a počkali aj dva vlaky, bolo by to výhodnejšie aj pre SAD. Viezli by tak ľudí z dvoch vlakov a nie jedného."

Strelcová však oponuje, že také jednoduché to nie je. „Spojenie má mnoho atribútov, ktoré musíme dodržať - bezpečnosť práce, povinné odpočinky pre šoférov..." vysvetľuje. „Autobusy premávajú takmer bez prestojových časov na konečných zastávkach, a preto nie je možné vykonanie posunu o pätnásť a viac minút. Niekoľkokrát sme rokovali aj so železnicami, a čo sa dalo, to sme upravili. Autobusové spoje sú okrem prípojov na vlaky naviazané na ostatné prestupné linky, a túto sieť nemôžeme porušiť. Okrem cestujúcich za vlakmi spoje prepravujú robotníkov do práce, z práce, žiakov a študentov do škôl a späť a občanov za službami."

Napriek všetkému Vlasta Henčelová prisľúbila, že zmena nastane možno skôr ako v decembri, kedy je to pravidlom. „Stále zbierame pripomienky a vyhodnotíme ich k 1. júnu," dodala.

Vlaky verzus autobusy v číslach:

Každý pracovný deň príde a odíde zo stanice v Trenčianskej Teplej 24 rýchlikov.

Autobusov, ktoré majú slúžiť aj ako prípoje k týmto vlakom je 25.

Spojov, ktoré smerujú zo železničnej stanice do Novej Dubnice je 26.

7 autobusov príde na stanicu menej ako 10 minút pred odchodom vlaku.

16 autobusov privezie cestujúcich viac ako 20 minút pred odchodom vlaku, z toho až v 9 prípadoch musí človek čakať viac ako pol hodiny.

2 autobusy prichádzajú v 10 - 20 minútovom predstihu oproti vlaku, teda optimálne.

Najčítanejšie na My Trenčín

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Aké typy cukrovky poznáme?
  2. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  3. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  4. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  5. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  6. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  7. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 13 675
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 049
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 533
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 2 107
  5. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 038
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 767
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 397
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 189

Blogy SME

  1. Robert Štepaník: diel 68 - rubrika: moje najhranejšie v marci 2022 - časť 2
  2. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím - rozhľadňa na Krahulskom vrchu
  3. Anton Kaiser: Noc múzeí a galérií
  4. Dana Janebová: Môj Vesmír
  5. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím - Stred Európy
  6. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe
  7. Věra Tepličková: Hriešny nápad Sotáka alebo Čo sa predseda s koňom zrazil?
  8. Rudolfa Vallová: Zábavný priemysel by vedel riadiť Sulík a kto iný?
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 746
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 102
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 532
  4. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 6 205
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 5 928
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 611
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 813
  8. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 792
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  7. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Staronová hlavná kontrolórka mesta Trenčín Libuša Zigová bude od júna zarábať takmer 3900 eur mesačne.


TASR 5 h
Víťazný kolektív ZŠ Novomeského Trenčín.

Trenčania postúpili do celoslovenského finále šiesty raz v histórií.


(McD a 1 ďalší 8 h
Ilustračné foto.

Mesto Trenčín uzavrelo hospodárenie v minulom roku s prebytkom.


SITA 9 h

PR článok


12 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Cesta je obojsmerne uzavretá.


a 1 ďalší 14 h

Firma poukazuje na nárast cien kľúčových stavebných materiálov až o niekoľko sto percent.


(JÁ) 17. máj

Vedenie školy nedodržiavalo viaceré všeobecne záväzné právne a interné predpisy.


17. máj

Suma odmien by pokryla ročnú starostlivosť o tatranské chodníky.


11 h

Blogy SME

  1. Robert Štepaník: diel 68 - rubrika: moje najhranejšie v marci 2022 - časť 2
  2. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím - rozhľadňa na Krahulskom vrchu
  3. Anton Kaiser: Noc múzeí a galérií
  4. Dana Janebová: Môj Vesmír
  5. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím - Stred Európy
  6. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe
  7. Věra Tepličková: Hriešny nápad Sotáka alebo Čo sa predseda s koňom zrazil?
  8. Rudolfa Vallová: Zábavný priemysel by vedel riadiť Sulík a kto iný?
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 746
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 102
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 532
  4. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 6 205
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 5 928
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 611
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 813
  8. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 792
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  7. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu