Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Petíciu proti výstavbe trate podpísalo viac ako desaťtisíc občanov

Občania nesúhlasia ani so zbúraním mestskej plavár

Trenčín - „Nechcel som, aby ľudia moje konanie vnímali ako recesiu, keby som petíciu podpísal, pretože v podstate súhlasím s ňou a nechcem robiť inak ako je v nej uvedené.“ týmito slovami trenčiansky primátor Juraj Liška zareagoval na slová predsedu petičného výboru Ing. Jozefa Tuchyňu, ktorého aj s ďalšími jeho členmi - MUDr. Pavlom Sedláčkom, JUDr. Mariánom Burajom prijal na začiatku minulého týždňa. Tí mu odovzdali dokumentáciu týkajúcu sa petície a podpisové hárky č. 1 až 536. Z nich vyplýva, že od 3. do 30. apríla 2003 petíciu podpísalo 10 007 občanov mesta a blízkeho okolia.

Skryť Vypnúť reklamu

V petícii občania žiadajú primátora mesta, aby presadzoval ich záujmy. Nesúhlasia s nerešpektovaním platných uznesení mestského zastupiteľstva z roku 1998 potvrdzujúcich výstavbu železničnej trate mimo mesta. Nesúhlasia ani so zbúraním zrekonštruovaného historického objektu mestskej plavárne a výstavbou rýchlodráhy stredom mesta, čo negatívne ovplyvní vzhľad, životné prostredie a bezpečnosť obyvateľov. Nesúhlasia ani s likvidáciou športových areálov a žiadajú podporu rozvoja mládežníckeho športu, nevynímajúc najpopulárnejšie - hokej a futbal.

„V Európe sa usilujú o prirodzené spájanie štátov a ich hlavných miest koridormi, tak prečo neurobiť za jedny peniaze to, čo môžeme už teraz, teda odkloniť dopravu mimo Trenčín a neodkladať to o niekoľko rokov. Na nedávnom workshope nezaznel jediný analitický rozbor týkajúci sa modernizácie železničnej trate. Ako hotová záležitosť sa pripravil nultý variant, no najmä variant č. 1. Tvrdí sa, že do 7 miliárd korún by stál variant mimo mesta. Ale to nikto nespočítal! A vôbec sa nehovorí, koľko lukratívnych pozemkov na predaj by mesto získalo vedením železnice mimo mesta. Nezanedbateľné nie je ani to, že takto sa mesto rozdelí na dve časti. Ráta sa iba s tromi priechodmi a to na južnom okraji mesta, pri Bille a v meste, čo veľmi sťaží občanom život.“ povedal Ing. Jozef Tuchyňa dodávajúc, že obsahom petície nie je hľadať riešenie. Na to sú odborníci. Takto reagoval na slová trenčianskeho primátora Juraja Lišku, že predstavitelia mesta radi prijmú dobré návrhy na riešenie celého problému.

Skryť Vypnúť reklamu

Primátor opätovne zdôraznil, že nerobia nič iné, iba postupujú podľa rozhodnutia z minulého roku. „Vtedy mestské zastupiteľstvo odsúhlasilo modernizáciu stávajúcej železničnej trate a my hľadáme najlepšiu alternatívu, ktorá bude vyhovovať aj občanom. Zaviazali sme sa, že po workshope do dvoch - troch týždňov ich budeme o všetkom informovať. A potom pripravíme verejné stretnutie, kde odpovieme na všetky otázky, týkajúce sa modernizácie železničnej trate.“

Z listu petičného výboru primátorovi Trenčína ešte vyberáme: „Železnice SR pri projektovaní tejto stavby samostatne vypracovali štúdiu, ktorá počíta s obchvatom Trenčína pozdĺž diaľnice Nové Mesto nad Váhom - Púchov. Doteraz vypracované projekty rekonštrukcie trate na ďalších úsekoch počítajú s obchádzkami zastavaných aglomerácií a to tunelom pod Tureckým vrchom pri Novom Meste n/V a obchádzkou Nimnice 2,8 km tunelom. Občania svojimi podpismi vyjadrili, že nie je vo verejnom záujme rekonštruovať železničnú trať stredom mesta a podľa Ústavy SR, č. 20 nebude možné uplatniť sankcie vyvlastnenia alebo núteného obmedzenia vlastníckych práv. Nemôže sa tak stať aj preto, že Železnice SR sú akciovou (teda súkromnou) spoločnosťou i keď so stopercentnou majetkovou účasťou štátu.“ Podľa listu občania požiadali petičný výbor, aby v prípade chybných rozhodnutí orgánov samospráv požiadali príslušné orgány činné v trestnom konaní o ich zrušenie.

Skryť Vypnúť reklamu

Od primátora kroky petičného výboru viedli k predsedovi Trenčianskeho samosprávneho kraja Štefanovi Štefancovi, aby odovzdali dokumenty, pretože modernizácia železničnej trate, ako povedal Jozef Tuchyňa, je regionálnou záležitosťou a nie iba vecou mesta Trenčín, odkiaľ im celý materiál nakoniec pošlú na doriešenie. Zároveň požiadali, aby aj poslanci TSK rešpektovali vôľu občanov, pretože rovnako ako poslanci mestského zastupiteľstva vo voľbách získali ich dôveru. Predseda TSK potvrdil, že už pred viac ako pol rokom od Úradu TSK predstavitelia Železníc SR požadovali určité stanoviská.

Petičný výbor celú dokumentáciu posiela na vedomie aj Ministerstvu životného prostredia SR a Delegácii Európskej komisie v SR, ako garantovi a investorovi výstavby železničnej trate západ - východ.

Oľga Kajabová

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  2. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  3. Keď štúdium (za)baví
  4. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  5. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  6. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  7. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  8. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  9. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  10. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  1. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  2. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  3. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  4. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  5. Nová služba v Pezinku – bezplatný zber elektroodpadu
  6. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  7. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  8. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  9. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  10. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 24 892
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 23 323
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 12 749
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 11 303
  5. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 615
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 563
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 155
  8. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 903
  9. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 7 812
  10. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 7 679
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Premiér: Minister školstva má naplánovať, ako vrátiť deti do škôl od 7. decembra

Premiér chce, aby systém následne mohol fungovať aj v ďalších mesiacoch.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Premiér: Od plánu plošného testovania budúci víkend sa zatiaľ upúšťa

Zdá sa, že celoplošné testovanie cez mikulášsky víkend nebude.

Premiér Igor Matovič.

Rybníček: Únia miest Slovenska nesúhlasí s celoplošným testovaním

Únia miest Slovenska bude podporovať a rešpektovať stanovisko epidemiológov.

Prezident Únie miest Slovenska a primátor mesta Trenčín Richard Rybníček.

Mama mu telefonovala z búdky. Čerstvý štyridsiatnik Radivojevič si zahral v jednom útoku s legendárnym Gretzkym

Na svojom konte má dve medaily zo svetových šampionátov. Pôsobil v NHL i nadnárodnej KHL. K absolútnej spokojnosti Brankovi Radivojevičovi chýba len titul s Duklou Trenčín. Čerstvý štyridsiatnik k nemu mal blízko pred dvoma rokmi.

Branko Radivojevič.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

FOTO: Po obrovských tolstolobikoch prišli na rad skutoční králi priehrady Ružiná

Vo vodnom diele Ružiná prebieha už štvrtý deň záchranný odlov rýb.

Pri inštalácii vianočnej výzdoby v Mlynoch prišiel mladý muž o nohu

Pracovník spadol z výšky približne 20 metrov. Utrpel množstvo zranení.

Demänovská dolina už nevládze, na petíciu nie je neskoro

Nestíha elektrika, už ani zdroje pitnej vody.

Tragická nehoda na R1: Vodiča († 52) vymrštilo z auta

Nehoda sa stala na diaľničnom úseku medzi Zvolenom a Žiarom.

Už ste čítali?