zničných tratí zdvihlo na začiatku roku vlnu nepokojov v radoch železničiarov. Rozhodnutie vedenia ŽSSK o zrušení osobnej dopravy na nich prerástlo vo februári do trojdňového štrajku železničiarov. Ten priniesol ŽSSK stratu 66,5 milióna na nákladnej a takmer 17 miliónov na osobnej doprave. ŽSSK v polovici júna obnovila premávku na deviatich lokálkach. Jednou z nich je aj trať Trenčín – Chynorany. Po troch mesiacoch od obnovenia osobnej dopravy si podľa strojvodcov začínajú cestujúci na staronovú lokálku zvykať. “Nie je to však to, čo bolo predtým,” dozvedeli sme sa na stanici v Trenčíne. Dôvodom je podľa jedného zo strojvodcov časovo nezmyselný grafikon. Štyri spoje premávajú počas dňa v smere z Trenčína do Chynorian, päť ich ide späť. Ľuďom, ktorí vláčik využívali v minulosti termíny podľa strojvodcu nesedia. Zvlášť, keď na trase v priebehu dňa premáva množstvo autobusov. “Kvôli nákladnej doprave na trati to pravdepodobne musí byť tak,” myslí si rušňovodič. Lokálku vyťažujú motorové vláčiky vyrobené vo Vrútkach. Strojvodcovia musia byť pripravení ich poruchy riešiť priamo na trati. “Od toho sme tu,” tvrdí ďalší. Hranáče z Vrútok s dieselovým motorom však podľa nich nie sú stavané na jazdu v kopcoch, aké sa nachádzajú medzi Trenčínom a Chynoranmi. “Prehrievajú sa úplne enormne, neodvážim si tipnúť, ako dlho tu vydržia.” Mesačná strata prevádzky obnovených lokálok je Železničnou spoločnosťou kalkulovaná na 50 miliónov korún.
(div)