odpisy pod petíciu nesúhlasiacu s modernizáciou železničnej trate podľa variantu 1 (nový most a zbúranie mestskej letnej plavárne) sa domnievali, že posledné vyhlásenia predstaviteľov mesta o odložení riešenia modernizácie železničnej trate o niekoľko rokov sú pravdivé. „Mysleli sme si, že boli vypočuté aj hlasy občanov, ktorí dali svoj podpis pod petíciu, hoci sme dodnes na petíciu nedostali zákonom stanovenú odpoveď. Pred niekoľkými týždňami sme sa dozvedeli, že vtedajší trenčiansky primátor Juraj Liška 30. septembra podpísal územné rozhodnutie, čo podľa nášho názoru je v rozpore so zákonom o obecnom zriadení a so stavebným zákonom,“ hovorí Jozef Tuchyňa, predseda petičného výboru.
Pozastavuje sa aj nad tým, ako mohol primátor podpísať územné rozhodnutie, keď ešte nie je doriešená koncepcia modernizácie železničnej trate, ktorá zásadným spôsobom vstúpi do života občanov tohto mesta. „Veď jedna veta v neúplnom územnom pláne rozvoja mesta z roku 1998 nie je koncepciou!“
„Pri konfrontácii získaných dokumentov so stavebným zákonom petičný výbor dospel k názoru, že rozhodovanie o modernizácii železničnej trate sa dotýka štyroch okresov a tridsiatich obcí. Preto územné rozhodnutie patrí do kompetencie krajského úradu. To si zrejme uvedomovalo aj mesto, keď v máji poslalo na ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja prostredníctvom Krajského úradu v Trenčíne žiadosť podpísanú viceprimátorom Jánom Krátkym. Krajský úrad do októbra na žiadosť nereagoval, a to už bolo vtedajším primátorom Jurajom Liškom podpísané záväzné stanovisko k územnému konaniu na stavbu - „Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov pre traťovú rýchlosť 140 - 160 km/h.“ Preto petičný výbor, po zvážení všetkých faktov a využívajúc zákony tohto štátu, obrátil sa na okresnú prokuratúru, aby prešetrila postup mesta a konanie bývalého primátora Juraja Lišku,“ povedal nám Jozef Tuchyňa. Zároveň potvrdil, že už ho vypočul prokurátor, ktorý celú záležitosť prešetrí, posúdi a na základe zistení bude konať.
Oľga Kajabová