a.s. je priestor lemovaný ulicami Kniežaťa Pribinu, Palackého a zjazdom z mosta jediným možným miestom v Trenčíne, kde by mohlo vyrásť ich nové obchodno-zábavné stredisko. „Neexistuje žiadny iný jedenásťhektárový pozemok v bezprostrednom susedstve centra, s prechodom na pešiu zónu a s napojením sa na dopravnú komunikáciu,“ uviedol riaditeľ bratislavského Auparku Štefan Duchoslav na oficiálnom stredajšom ohlásení investičného zámeru. Architekt Juraj Jančina zase prítomným novinárom vysvetlil, že Aupark nie je konceptom hypermarketového typu, do ktorého by ľudia chodili na dvojtýždňové nákupy s veľkým košíkom. „Tie v Auparku nie sú a ani nebudú, pretože ide o technologické centrum pre zábavu a nakupovanie určitej vrstvy obyvateľstva, ktoré jednoducho potrebuje mať svoje proporcie.“
Obaja predstavitelia si uvedomujú, že zvolená lokalita je kritickou z hľadiska dopravy. Navyše bude potrebné preložiť komunikáciu, ktorá prechádza pod pozemkom, na ktorom by malo centrum vyrásť. „Nie je samozrejme možné uvažovať o tom, že by Aupark plne financoval takúto prekládku,“ povedal Jančina, ktorý je však presvedčený, že postavenie centra na tomto mieste neohrozí dopravnú situáciu. „Ak by kompetentné orgány pri rozhodovaní nejakým spôsobom dospeli k stanovisku, že územie nie je možné zastavať takýmto spôsobom, Aupark svoj investičný zámer z Trenčína stiahne,“ dodal Jančina.
Zastupujúci primátor Branislav Celler na tlačovej konferencii poriadanej mestom v salóniku hotela Tatra prítomných zástupcov Auparku doplnil v tom, že územný plán mesta, schválený ešte v roku 1998, počíta na tomto území práve s vybudovaním objektu vyššej občianskej vybavenosti. Plán podľa neho nepredpokladá ani zachovanie svetelnej križovatky na zjazde z mosta. „Ja a prípadne ďalší predstavitelia mesta vnímame túto 600-miliónovú investíciu ako investíciu, ktorá môže priniesť úplne novú kvalitu do centra mesta.“ Na otázku Trenčianskych novín, či takto zvolený termín zverejnenia zámeru Auparku nie je iba súčasťou jeho predvolebnej kampane, reagoval, že o projekte sa rozhodli informovať práve preto, aby nevznikli dezinformácie a manipulácie.
Trenčiansky Aupark by mal byť spolu so žilinským a košickým tretím centrom, ktorými spoločnosť plánuje rozšíriť svoje aktivity na Slovensku. Podľa Štefana Duchoslava sa zahraničný investor rozhodol otvoriť svoju peňaženku až potom, ako sa bratislavský Aupark po vyše dvoch rokoch od svojho otvorenia konečne prepracoval na prvé miesto v Bratislave. Momentálne je však trenčiansky projekt iba pri svojom zrode a hrubý odhad, ktorý bol v stredu prezentovaný, hovorí o jeho uvedení do prevádzky približne v roku 2008. Ľuboš Kostelanský