V uznesení uložili zároveň prednostke mestského úradu zapracovať do rozpočtu mesta na rok 2005 investičnú akciu „aquapark s letným kúpaliskom“ na Ostrove s rozpočtovým nákladom minimálne vo výške poskytnutej náhrady za terajšie letné kúpalisko. Vo vyhlásení primátora Branislava Cellera pre verejnosť, vydanom po zastupiteľstve, je však povinnosť uložená prednostke formulovaná už iba ako „investičná akcia letné kúpalisko“. Slovko aquapark sa vytratilo. Bolo by naivné myslieť si, že ho primátor vynechal iba náhodou.
Vodné parky sa stali módnou záležitosťou. Iba v tomto roku ich na Slovensku vyrástlo už niekoľko, ďalšie sa budujú, najbližší k Trenčínu v neďalekej Novej Dubnici. Jeden taký „moderný, na európskej úrovni“, sľúbila Trenčanom v mohutnej reklamnej kampani za variant č. 1 projektantská kancelária Železníc Slovenskej republiky spoločnosť Reming Consult. Samozrejme, že ho nevybuduje ani ona, ani železnice. Ako vo svojich reklamách uvádza: „mesto (schválením variantu č. 1) získa možnosť postaviť s novým investorom moderný aquapark s celoročnou možnosťou kúpania s výhľadom na hrad.“ Investora by bolo naozaj treba – za financie, ktoré mesto dostane za dva zbúrané bazény letného kúpaliska, sa totiž dajú postaviť iba ak opäť dva letné bazény. Kto vie, čo o tomto novom investorovi a prípadne aj o ďalších firmách, ktoré by sa mohli podieľať na lukratívnej mestskej zákazke, vedia na trenčianskej radnici? V týchto horúcich dňoch plné mestské letné kúpalisko nie je žiadnym zárobkovým podnikom. Je predovšetkým cenovo prijateľnou službou mesta svojim občanom. Presne takou službou však vodné parky nie sú. Tie majú za úlohu naopak pritiahnuť do regiónu najmä turistov.
Postaviť vodný park si vyžaduje omnoho väčšiu investíciu, ako postaviť kúpalisko. A každý investor chce, aby sa mu peniaze čo najskôr, aj s primeraným ziskom, vrátili. Preto majú aquaparky vysoké vstupné, ktoré turisti na dovolenkách jednorázovo zaplatia. Dovoliť si ho však viackrát za sezónu by bolo pre drvivú väčšinu trenčianskych rodín nepredstaviteľné. Mesto nie je žiadna firma. Jeho poslaním nie je podnikať, ale naopak slúžiť svojim občanom. Preto by aquapark vo svojom rozpočte nemalo mať. Ten patrí do rozpočtu súkromných investorov, ktorým má mesto vytvoriť vhodné podmienky, aby ich prilákalo. Bodaj by primátor Celler myslel práve na toto, keď zo svojho vyhlásenia vypúšťal slovko aquapark. A bodaj by to brali do úvahy i poslanci, keď budú rozhodovať o tom, či splnia sľuby niekoho iného.