Po prijatí spomenutého opatrenia jedného pracovníka preradili na inú prácu, ostatných prepustili.
Ekonomický riaditeľ Milan Saska, ktorý nás o spomenutom opatrení informoval, vysvetlil, že potreba výmeny revízorov vyplynula aj z toho, že pracovali v podniku už dlhú dobu a boli známi, ako u cestujúcej verejnosti, tak aj u šoférov: „Ich činnosť neplnila predpokladaný účel. Počet zistených priestupkov, či už u verejnosti alebo u našich šoférov, ako aj výnos z pokút boli stále menšie a menšie.“ Posilnenie prepravnej kontroly externou firmou podľa Milana Sasku nebude stáť viac ako interná kontrola. „Osobne som dohliadal na to, aby odmena, ktorú firme vyplatíme, nebola väčšia ako mzdy a odvody revízorov, ktorých sme mali,“ uviedol Milan Saska a dodal, že po angažovaní externej firmy počet zistených priestupkov, aj počet vybraných pokút stúpli.
Na otázku, prečo bolo potrebné siahnuť po službách profesionálnych revízorov spoza našich západných hraníc, dopravná riaditeľka trenčianskej SAD Sylvia Konstantová odpovedala, že u nás sa takouto činnosťou nikto externe nezaoberá. Podľa predstaviteľov SAD Trenčín je pražská spoločnosť ING SPEKT etablovaná nielen v Čechách a na Morave, ale už aj na Slovensku. Konkrétnu výšku odmeny pre túto firmu dopravný podnik nezverejní. To, že bola doposiaľ vyplácaná v eurách, podľa ekonomického riaditeľa Milana Sasku vyplýva z toho, že ide o zahraničnú spoločnosť. „Je to však len dočasná záležitosť, pretože táto firma si na Slovensku otvára pobočku a v budúcnosti bude vyplácaná v slovenských korunách,“ doplnil.
Údaje poskytnuté trenčianskou SAD hovoria o tom, že v roku 2003 zachytili revízori vo všetkých odštepných závodoch celkom 379 cestujúcich bez cestovného lístka a uložili pokuty v úhrnnej výške 156-tisíc korún. Najhoršia situácia bola v okrese Považská Bystrica, kde bolo nielen najviac „čiernych pasažierov“, ale vybralo sa tam aj najviac pokút - až 65 percent z celkovej sumy. Konkrétne údaje po nastúpení externej firmy zatiaľ k dispozícii nie sú. Zverejnené nebudú ani počty, či spôsob práce nových kontrolórov. Odteraz si teda tí, čo radi cestujú „na čierno“, nemôžu byť ničím istí.