
Stručnú charakteristiku jeho tvorby začnime najvýznamnejšou oblasťou – dizajnom atypických sklenených svietidiel. V rokoch 1981-1988 Peter Lehocký realizoval také významné práce, ako je osvetlenie kolonády v Mariánskych Lázňach, osvetlenie Františkánskej záhrady a zámku Trója v Prahe a Medickej záhrady v Bratislave. V súznení s daným priestorom vytvoril jedinečné osvetlenie, ktoré svojím tvarom korešponduje s daným prostredím, vytvára v ňom neopakovateľnú náladu a atmosféru. Druhou najdôležitejšou oblasťou jeho tvorby je holografia.
Peter Lehocký ako prvý na Slovensku začal od roku 1986 experimentovať a vytvárať prvé hologramy. Zdanlivo neživú sklenenú dosku oživuje svetelnými lúčmi, ktoré odklínajú plochu a vytvárajú priestorový trojdimenzionálny obraz, ktorý sa jedinečne mení s uhlom nášho pohľadu a s naším pohybom. Tento nový druh umenia, ktorý interdisciplinárne spája vedu, techniku a umenie, má dnes už svoje pevné miesto v oblasti svetelného umenia, ale v čase svojho vzniku to bol veľmi odvážny projekt. Popri dizajne atypických svietidiel sa Peter Lehocký od roku 1990 venuje aj dizajnu obalovej techniky (bytová chémia, vlasová a telová kozmetika, autokozmetika). Tá na jednej strane autora obmedzuje – musí dodržiavať ekonomické, ergonomické, ekologické, funkčné a materiálové parametre, no na druhej strane ho provokuje k tomu, aby tieto limitujúce prvky vyvážil optimálnym výtvarným a estetickým výrazom.
Rozsah jeho tvorivého zamerania približujú aj kresby. Neobyčajne poetické, krehké vo svojich mäkkých, dynamických linkách a farebných plochách, vzdialene evokujúce rytmus a harmóniu vládnucu vo svete prírody. Sú prvotným záznamom myšlienok, ale aj prvotným predobrazom jeho voľných sochárskych diel, ktoré tvoria záverečný okruh jeho neobyčajne všestrannej tvorby. Výstava je nesporne zaujímavým a inšpiratívnym prienikom do autorovej mnohovrstvovej tvorby, ktorej základnými atribútmi sú čistota, ušľachtilosť, harmónia a invenčnosť foriem a myšlienok.
Autor: Danica Lovišková