venská investičná a realitná spoločnosť (SIRS), ktorá mimo iného vlastní aj podiel v žilinskej SAD. Predaj musí ešte schváliť vláda SR, porada ekonomických ministrov jej to odporučila v pondelok. Na program rokovania kabinetu by mal tento bod doraziť práve v týchto dňoch.
Podmienky tendra splnili spomedzi mnohých záujemcov iba dve spoločnosti, za balík akcií v nominálnej hodnote 91 miliónov korún ponúkla viac práve žilinská SIRS. Väčšina zo 150 miliónov, ktoré do štátnej pokladne prídu, budú smerovať do zvýšenia imania spoločnosti a do nákupu nových autobusov.
Perspektívu modernizácie vozového parku generálny riaditeľ SAD Trenčín Vladimír Kodaj víta. Je rád, že sa privatizácia ich podniku konečne pohla. „Zbytočne sa to naťahovalo a vytvárala sa agónia jednak vo vedení a jednak medzi ľudmi,“ povedal. So sumou ponúknutou víťazom tendra je spokojný a myslí si, že čím viac sa bude do spoločnosti investovať, tým viac sa to prejaví na kvalite vozového parku, ktorý je podľa neho momentálne v dezolátnom stave. Časový harmonogram priebehu privatizácie si Kodaj odhadnúť netrúfa, v podniku by však privítali, keby to bolo čím skôr. Za reálne považuje i to, že sa prvé autobusy obmenia už v tomto roku. Na otázku, či v SAD Trenčín dôjde k znižovaniu stavu zamestnancov, jej riaditeľ nevedel odpovedať. Určité opatrenia už prijali, keď za posledné dva roky znížili počet pracovníkov zhruba o 60. „Myslím si, že k určitým úpravám ešte bude musieť prísť,“ dodal Vladimír Kodaj na margo prípadného prepúšťania.
Zaujímalo nás, aké zámery v trenčianskej SAD bude mať jej nový vlastník. Hovorkyňa SIRS Ivana Strelcová nás však informovala, že ich zverejnia až po schválení predaja vládou.
Autor: luk