George Trabelssie, predseda predstavenstva SIRS, spoločnosti privatizujúcej SAD Trenčín:
Aké opatrenia chystáte v podniku SAD Trenčín?
Každá firma má vlastné špecifiká, no jednoznačne pôjde o podobný model, aký sme zaviedli v žilinskej SAD. Hospodársky výsledok firmy naznačuje, že tento model je dobrý. Trenčiansky podnik sme kúpili preto, aby sme skvalitnili službu, obnovili vozový park a integrovali dopravu, teda zharmonizovali MHD s prímestskou dopravou a vlakmi. Náklady budeme znižovať nielen na úkor počtu zamestnancov, ale aj na úkor duplicitných spojov. V žilinskom podniku sme napríklad neprepustili nikoho, dokonca sme pribrali ľudí, lebo sme zvyšovali výkony. Chceme, aby skvalitnenie prišlo veľmi rýchlo a aby sa trenčianska doprava stala výkladnou skriňou Slovenska.
Plánujete zvýšenie cien cestovného?
Pousilujeme sa cestovné nezvyšovať, pretože prináša zhoršenie služieb. Už teraz je u niektorých spojov neúnosne drahé. Ceny v zmysle zákonov v prípade MHD určujú samosprávne kraje a v prímestskej doprave ministerstvo financií. Ak poslanci zvýšenie schvália, musíme to rešpektovať, hoci sme presvedčení, že nie je nutné a podľa nás je potrebné zachovať aj sociálny systém, ktorý tu je. Na ten však musia prispievať samosprávne inštitúcie, ktoré ho objednávajú. Verím, že v najbližšom čase nájdeme spoločnú reč s Trenčianskym samosprávnym krajom i Mestom Trenčín.
Kedy sa verejnosť dočká výmeny nevyhovujúceho vozového parku?
Modernizovať vozový park nám ukladá privatizačná zmluva. To znamená, že 150 miliónov, s ktorými do podniku vstupujeme, pôjde na nákup nových autobusov. Investície budú prichádzať postupne v zmysle splátkového kalendára, ktorý s Fondom národného majetku podpíšeme. Pri nákupe autobusov sa budeme riadiť tým, akú prioritu doprave určí samospráva. Ak povie, že prioritou je nízka cena, nakúpime lacnejšie autobusy. Ak bude trvať na tom, aby autobusy vyhovovali aj telesne postihnutým, či dôchodcom, kúpime drahšie autobusy a bude ich menej. Pokiaľ ide o náš vstup do podniku – vyzerá to na január. S výmenou vozového parku sa teda začne v priebehu budúceho roka.