Riaditeľ Správy ciest TSK Štefan Maslák vyhlásil 25. augusta verejnú súťaž na údržbu ciest II. a III. triedy. Ešte predtým však predseda TSK Štefan Štefanec uzatvoril zmluvu o budúcej zmluve s konkrétnou súkromnou firmou Cesty Consulting, ktorej sľúbil desaťročný prenájom techniky krajskej rozpočtovej organizácie Správy ciest TSK. Firma Cesty Consulting vznikla pritom iba mesiac pred vyhlásením súťaže. Súkromná firma by sa tak v súťaži mohla preukázať majetkom samosprávneho kraja. Podľa poslanca Miloša Mažára (nezávislý) mali byť už 23. septembra otvárané obálky a 26. septembra mal byť vyhlásený víťaz súťaže. Správa ciest TSK, zamestnávajúca viac ako 300 zamestnancov, by prišla o svoju hlavnú pracovnú náplň.
Krajskí poslanci sa o súťaži dozvedeli a drvivou väčšinou prítomných ju zrušili na zastupiteľstve 31. augusta. „Súťaž bola spravená poza chrbát poslancov,“ vysvetľuje rozhodnutie zastupiteľstva poslanec Pavol Halabrín (HZDS). „Vzhľadom k tomu, že sa blíži koniec volebného obdobia, o čo iné môže ísť, ako o biznis,“ vraví ďalej Halabrín.
Župan Štefanec však uznesenie poslancov nepodpísal. Dvadsať poslancov preto zvolalo na minulý utorok mimoriadne zastupiteľstvo, kde chceli opäť a tentokrát už definitívne (druhé uznesenie už župan nemôže vetovať) súťaž zrušiť. Nezišlo sa ich ale dosť, a tak sa zastupiteľstvo nemohlo uskutočniť. Krajský poslanec a primátor Myjavy Pavel Halabrín na túto skutočnosť reagoval tým, že sa na protest proti praktikám úradu a župana vzdal mandátu.
Verejná súťaž ale aj tak neprebehne. Štefanec ju totiž zrušil už 22. septembra. „Chcel som to poslancom na mimoriadnom zastupiteľstve povedať, ale nezišlo sa ich dosť,“ vysvetlil Štefanec, ktorý tvrdí, že súťaž zrušil kvôli termínovým pochybeniam. Na otázku, prečo chceli desaťročnú starostlivosť o údržbu ciest odovzdať súkromnej firme, odpovedal: „Išlo nám o čo najekonomickejšie využitie peňazí.“ Súčasnú situáciu v Správe ciest TSK totiž Štefanec hodnotí ako zlú, keď vozidlá nemôžu momentálne vyjsť, lebo nemajú naftu. Zamestnanci Správy ciest TSK by ale podľa Štefanca neprišli o prácu a víťaz súťaže by ich zrejme musel prevziať.
Poslanec Miloš Mažár, ktorý je zároveň aj prevádzkovo-ekonomickým námestníkom Správy ciest TSK, so županom nesúhlasí. „Ak niekto tvrdí, že sme neefektívni, tak klame. Sme najlacnejší, pretože keď to bude robiť akákoľvek firma, ktorá si prenajme stroje, tak sa zvýšia jej ceny o prenájom, o odpisy, ktoré rozpočtová organizácia nemá, a ešte aj o mieru zisku.“ Za vytvorenou spoločnosťou Cesty Consulting Mažár vidí ľudí zo Žiliny, kde sa podobný prenájom údržby ciest uskutočnil. „Tvrdím, že niekto nastrčil Štefancovi túto zmluvu a presvedčil ho o neefektívnosti Správy ciest TSK.“