. Návštevníci tak majú možnosť navzájom porovnať overené hodnoty českej výtvarnej scény druhej polovice 20. storočia s hodnotami súčasnej ruskej maľby.
Pod jednou strechou sú zoradené diela konzervatívneho ruského národného umelca Petra Stronského, vyznávajúceho klasické maliarske postupy ale i česká moderna Františka Hodonského, ktorý sa na tú istú krajinu pozerá celkom inými očami výtvarnej abstrakcie. Hneď po vzhliadnutí takmer až naivnej maľby Michaila Romadina, či optimistických krajiniek Karolíny Chatkievičovej sa možno zamyslieť nad posolstvom pop-artovej figurácie českého sochára a grafika Jana Hendrycha. To všetko doplnené zimnými pastelmi a olejmi novomestského výtvarníka Paľa Mihalku.
Vernisáže výstavy, ktorá sa uskutočnila v piatok 21. októbra, sa zúčastnil František Hodonský i Jan Hendrych. Stopou na ich ceste do Trenčína je skutočnosť, že obidvaja už roky vyučujú na Akadémii umení v Banskej Bystrici. Tu ich spoznal a pre vystavovanie v Trenčíne získal Branislav Holý z trenčianskeho Lampart-u. Do galérie priviezli a Trenčanom ponúkajú retrospektívne prierezy svojej tvorby.
Ruských maliarov na vernisáži zastupovala matka Karolíny Chatkievičovej a Paľo Mihalko, na ktorého výtvarnom sympóziu Vagus v Novej Bošáci diela vznikli. Podľa Mihalka naša krajina uchvátila Rusov natoľko, že neostali iba v Bošáckej doline, ale im prenajali osobné auto, aby mohli cestovať. Mihalka udivila ich nezvyčajná produktivita, keď za štrnásť dní dokázali namaľovať každý po dvadsať plátien, z ktorých sa do Galérie vošla len časť.