Pôvodný návrh rozpočtu na rok 2006 predpokladal naopak desať percentné zvýšenie tejto dane, to si však poslanci na poslednú chvíľu rozmysleli.
Krajské samosprávy majú v rukách vďaka fiškálnej decentralizácii cestnú daň od tohto roku. Jej výšku určujú sami, najvyššie sadzby pre rok 2005 stanovil Trenčiansky a Banskobystrický kraj. Podľa podpredsedu Jozefa Fabiana chce TSK 5 percentným znížením dane zlepšiť podnikateľské prostredie. Menej sa bude platiť iba za úžitkové vozidlá a autobusy s jednou, dvoma, alebo tromi nápravami. Fabian to zdôvodňuje tým, že rast cien pohonných hmôt a rôzne pomocné finančné nástroje v okolitých štátoch vytláčajú našich autodopravcov z trhu. TSK chce preto posilniť ich konkurencieschopnosť.
Kraj chce viac pomáhať aj poľnohospodárom, lesníkom a obciam. Od platenia cestne dane budú úplne oslobodené poľnohospodárske a lesné vozidlá, ktoré mali doposiaľ len čiastočnú úľavu v 70-percentnom rozsahu. Cestnú daň nebudú po novom platiť ani obce za vozidlá slúžiace na verejnoprospešné práce. Dosiaľ obce nemali žiadne úľavy.
Nič neušetria podnikatelia za svoje osobné autá. Sadzby pre tieto vozidlá ostávajú totiž nezmenené. Aj naďalej tak bude treba napríklad za vozidlo s objemom motora do 1200 cm3 platiť daň 2310 korún, zatiaľ čo v Bratislavskom kraji podnikatelia za rovnaké auto platia iba 2100 korún na rok.
Kto neplatí v Trenčianskom kraji cestnú daň
Cestná daň sa v Trenčianskom kraji vôbec neplatí za sanitky, hasičské autá, linkové autobusy, autá banskej, horskej a leteckej záchrany. Príjemca dane Trenčiansky samosprávny kraj oslobodil všetky svoje vozidlá a teda aj župan sa vozí v limuzíne, za ktorú sa cestná daň neplatí. V roku 2006 do tejto skupiny pribudnú poľnohospodárske a lesné vozidlá, ktoré využívajú pozemné komunikácie len na prejazd v rámci obhospodarovaného územia.