Podľa Vladimíra Podoliaka zo SIRS to znamená výmenu približne 430 autobusov, ktoré jazdia v mestskej, prímestskej a diaľkovej doprave. „Zaviazali sme sa, že obnovíme komplet celý vozový park do niekoľkých rokov,“ povedal Podoliak.
Priemerný vek autobusov v SAD Trenčín je 17,5 roka, ale jazdia aj 25-ročné. Investor by chcel čo najskôr znížiť priemerný vek na 12 rokov. Obnova vozového parku bude rozdelená do niekoľkých etáp. V piatok odovzdali do užívania prvých 16 autobusov Karosa, ktoré budú premávať v prímestskej doprave. Ďalších 60 nových autobusov by malo pribudnúť počas roka 2006. Cena jedného autobusu je podľa Podoliaka približne 5 miliónov Sk.
V nových Karosách je viac miest na sedenie aj na státie, sú vybavené elektronickými informačnými tabuľami pre lepšiu orientáciu cestujúcich. Vo výbave autobusu je moderný tachograf, ktorý zlepší kontrolu práce vodiča. Prvých 16 autobusov nasadí SAD Trenčín na linky s najväčšími dennými kilometrickými výkonmi s ohľadom na množstvo prepravovaných osôb a spoľahlivosť vodičov.
„K výraznej obnove vozového parku dôjde v krátkom čase aj na linkách MHD v Trenčíne,“ povedala hovorkyňa SAD Trenčín Ivana Strelcová.