0. V obchodných priestoroch na ploche 15 700 metroch štvorcových našlo miesto viac ako 90 prevádzok so širokým predajným sortimentom a službami, ktoré priniesli pracovnú príležitosť pre 430 ľudí. Podzemné priestory ponúkajú 485 parkovacích miest, ďalších 30 miest sa nachádza pri samotnom centre. Prechod peších návštevníkov z autobusovej zastávky je riešený nadúrovňovou krytou lávkou, nezabudlo sa ani na imobilných návštevníkov, pre ktorých sú pripravené výťahy.
Prvý deň otvorenia zábavno-obchodného centra MAX na Štefánikovej ulici v lokalite Pod Sokolice ukázal, že Trenčania sa na obchodné domy typu super- a hypermarketov už dostatočne aklimatizovali. Ak teda niekto očakával dopravné zápchy a nekonečné tlačenice, zostal sklamaný. Žiadne nedočkavé davy k MAXu neprúdili, jeho návštevníci si bez väčšieho vzrušenia prezerali atraktívne moderné interiéry obchodov a obchodíkov umiestnených na dvoch podlažiach a viac ich zaujímali ceny, ako samotné nákupy. Ak si odmyslíme posledné úpravy interiérov a zopár zatiaľ neobsadených priestorov, ruch v obchodnom dome vôbec nepripomínal otvárací deň. Výnimkou bol hádam iba ohňostroj o 19. hodine. Špeciálnych cien, zliav alebo mimoriadneho tovaru bolo pomenej, obchodníci sa nejako výraznejšie nepredbiehali v snahe získať zákazníkov práve do ich priestorov. Sortiment je podobný ako v iných trenčianskych obchodoch, iba ceny sú vo viacerých prípadoch vyššie, ale nájdu sa aj výnimky smerom dolu.
Pokojnú, ležérnu atmosféru na chvíľu oživila kapela koncertujúca neďaleko hlavného vchodu, pred obchodnými priestormi telekomunikačnej spoločnosti testoval trpezlivosť okoloidúcich diskdžokej s príliš hlasnou zvukovou aparatúrou, o pár metrov ďalej sa deti tešili na maľovanie tvárí podľa obľúbených rozprávkových postavičiek a zvieratiek. Z návštevy MAXu viacerým návštevníkom pribudli spoločné fotografie so živými sochami Charlieho Chaplina, upíra alebo Vikinga, nehybne stojacimi na podstavcoch. Potešení boli určite fajčiari, pre ktorých bolo pripravené množstvo popolníkov (či z toho majú radosť aj nefajčiari sa ukáže pri prvom náhodnom prepálení čerstvo kúpeného odevu).
Do spustenia kompletnej prevádzky zábavno-obchodného centra ešte treba čo to pripraviť, vrátane multikina s komplexom štyroch kinosál, ktorého otvorenie je naplánované na koniec januára 2006. Čas ukáže, či si nové obchodné centrum s dominujúcou Hypernovou získa výraznejší záujem obyvateľov Trenčína a návštevníkov mesta.
Uvidíme, či sa oživenie konkurenčného prostredia príchodom MAXu pozitívne odrazí na cenách a kvalite poskytovaných služieb v Trenčíne.