V súčasnosti sa vypracováva projektová dokumentácia modernizácie tohto 59-kilometrového úseku. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) zaplatia za vypracovanie projektovej dokumentácie 169,54 milióna korún. Projekt podľa hovorkyne ŽSR Kornélie Blaškovej bude posudzovať Brusel, kde sa tiež rozhodne o pomere financovania projektu zo zdrojov Európskej únie. Finančné prostriedky budú čerpané z rozpočtu EÚ na roky 2007 - 2013. Modernizácia tratí je nevyhnutná z hľadiska bezpečnosti železničnej dopravy, ale aj potreby zjednotiť európsky dopravný systém s pravidlami EÚ. Modernizáciou sa zvýši traťová rýchlosť vlakov na 160 kilometrov za hodinu. Z pohľadu železníc prinesie znižovanie nákladov, keďže moderné zabezpečovacie zariadenia, ktoré riadia dopravu, nepotrebujú na obsluhu rozsiahly personál a zároveň sa znižujú náklady na údržbu.