Duniace lokomotívy oberajú ľudí o spánok

Trenčín - Už viac ako pol roka ruší obyvateľov, bývajúcich v okolí stanice, hluk z naštartovaných lokomotív. Vlaky prichádzajú od leta niekoľkokrát do týždňa, zaparkujú na koľaji, najbližšej k rodinným domom a bytovkám na Hodžovej ulici a celú noc zostanú


lokomotívy naštartované.

„V lete zapínali motory až okolo 23.00 h, teraz v zime išli sústavne od večera do rána,“ tvrdí Andrea Bočáková, ktorá býva na Hodžovej ulici. So svojimi skúsenosťami sa pridáva aj Peter Jozefčík. „Sme na hluk zvyknutí, ten klasický staničný nám už neprekáža. Žijem tu roky, podľa hlásení na stanici i prejazdu vlakov si dokážem napraviť hodinky, tento zvuk je však nepríjemne dunivý.“ Situácia je neúnosná aj z hľadiska životného prostredia, svorne upozorňujú. „Výpary z dvoch súčasne plne idúcich dieselových lokomotív zamorujú celé okolie a znemožňujú vetranie. To nehovorím o ekonomickom hľadisku,“ dodáva Bočáková.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Od začiatku marca sme sa snažili vypátrať komu vlastne vlaky patria, kto zodpovedá za ich prepravu a parkovanie v Trenčíne na stanici. Dlho sa zdalo že vlaky sú len fatamorgánou, ktorú vidia, počujú a cítia len sťažujúci sa obyvatelia. Všetky organizácie, na ktoré sa rozčlenili železnice, si problém posúvali ďalej. Začali sme u prednostu trenčianskej železničnej stanice Antona Kukučku. „Sú to záležitosti, s ktorými ja nepohnem. Každý vlak patrí inej spoločnosti, pre stanicu to je už cudzí subjekt. Našou úlohou je starať sa o dopravnú cestu, aby bola prevádzkyschopná.“ Na návrh sťažujúcich sa občanov, aby na noc vlaky boli odstavené do depa v Trenčianskej Teplej, prednosta stanice odpovedal. „Vlaky nemôžeme bez povolenia prepravcu premiestňovať. Každý vlak má určenú prepravnú cestu. Urobili by kilometre naviac, ktoré by niekto musel zaplatiť.“

SkryťVypnúť reklamu

Ešte pred 4 rokmi boli železnice jednou spoločnosťou. Odvtedy sa postupne rozčleňujú na ďalšie spoločnosti. V roku 2002 sa Železnice SR rozdelili na dva samostatné subjekty – ŽSR a Železničnú spoločnosť, a. s. (ZSSK). Pred rokom, 1. januára 2005 sa ZSSK rozdelila na Železničnú spoločnosť Slovensko, ktorá zabezpečuje osobnú dopravu a Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia. V jej kompetencii je nákladná doprava.
Ďalšie pátranie po pôvode problému parkujúcich vlakov nás logicky doviedlo k hovorcovi spoločnosti Cargo Slovakia Marekovi Kuncovi. Podľa jeho vyjadrenia by v Trenčíne nemali nákladné vlaky parkovať. „Nákladné vlaky Trenčínom len prechádzajú. Ak je potrebné vlak deponovať v Trenčíne, hnacie dráhové vozidlá sa odvesia a vracajú sa späť do Trenčianskej Teplej do rušňového depa. Hnacie dráhové vozidlá, ktoré produkujú hluk v železničnej stanici Trenčín, patria inému dopravcovi, ktorým je Bratislavská regionálna koľajová spoločnosť (BRKS).“

SkryťVypnúť reklamu

Riaditeľ tejto spoločnosti Tomáš Fabor uvádza, že Bratislavská regionálna koľajová spoločnosť, a.s., prevádzkuje nákladnú dopravu do stanice Veľké Bielice a Zemianske Kostoľany, Trenčín. „V úseku Trenčianska Turná – Chynorany platí v čase od 19.10 h do 5.35 h výluka dopravnej služby, počas ktorej nám ŽSR ako správca železničnej infraštruktúry nepovolil uskutočňovať prevádzku. Preto musíme s vlakom prečkať v Trenčíne na skončenie výluky dopravnej služby.“ Stále naštartované lokomotívy považuje riaditeľ za nevyhnutné. „Inak by v lokomotívach zamrzla voda, ktorá slúži na chladenie motora a jej zamrznutie by spôsobilo okrem znefunkčnenia lokomotívy aj jej značné poškodenie.“
Podľa posledných informácií došlo k dohode so ŽSR a vlaky bude možné prepravovať po trati do Chynorian aj počas výluky dopravnej služby. Fagor predpokladá, že tým sa problém parkujúcich vlakov vyrieši. „Naviac príchodom teplejšieho počasia nebude potrebné mať lokomotívy zapnuté,“ dodáva riaditeľ Bratislavskej regionálnej koľajovej spoločnosti Tomáš Fagor.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  2. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  3. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  4. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  8. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  1. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  2. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  3. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  6. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  7. Zlatý sen vo vzduchu
  8. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 8 167
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 668
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 633
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 402
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 775
  6. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 3 517
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 912
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 227
  1. Radoslav Záhumenský: 🌄 Objavte hojdačku oddychu a zdravia v Klokočove – miesto, ktoré očarí telom aj dušou!
  2. Jozef Drahovský: Ktoré vozidlo produkuje najmenej oxidu uhličitého, vrátane výroby paliva ?
  3. Martin Šuraba: Chlapec, ktorý stratil zápalky XXVI
  4. Jozef Pivarník: Dánsko a Slovensko: Dve Európy, dva svety spokojnosti
  5. Miloš Majšík: 500. výročie prvej písomnej zmienky o obci Papradno
  6. Miroslav Daniš: Historický úspech súdruha precedu
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia
  8. Naďa Serafínová: Kto je Sulíkov syn a prečo obťažuje ľudí.
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 637
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 24 036
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 618
  4. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 128
  5. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 8 590
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 525
  7. Ján Chomík: Liek na nespavosť 8 061
  8. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 241
  1. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  2. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  4. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  5. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  6. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  7. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Zamarovce (v zelenom) v dohrávke zdolali Starú Myjavu.

Prehľad výsledkov, komentárov, hráčov zápasu a tabuliek od III. po IX. ligy.


Vernisáž výstavy Svetoznáma maľba Kovačice v novomestskej Galérii kresleného humoru

Pri príležitosti zápisu kovačického insitného umenia do zoznamu nehmotného kultúrneho dedičstva UNESCO môžete vidieť skvelú výstavu.


Konštrukcia je vyrobená z drevených prvkov z bývalého parkletu na Palackého ulici.


TASR
Adam Rechtorík.

Adam Rechtorík súčasne pôsobí pri troch regionálnych tímoch.


  1. Radoslav Záhumenský: 🌄 Objavte hojdačku oddychu a zdravia v Klokočove – miesto, ktoré očarí telom aj dušou!
  2. Jozef Drahovský: Ktoré vozidlo produkuje najmenej oxidu uhličitého, vrátane výroby paliva ?
  3. Martin Šuraba: Chlapec, ktorý stratil zápalky XXVI
  4. Jozef Pivarník: Dánsko a Slovensko: Dve Európy, dva svety spokojnosti
  5. Miloš Majšík: 500. výročie prvej písomnej zmienky o obci Papradno
  6. Miroslav Daniš: Historický úspech súdruha precedu
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia
  8. Naďa Serafínová: Kto je Sulíkov syn a prečo obťažuje ľudí.
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 637
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 24 036
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 618
  4. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 128
  5. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 8 590
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 525
  7. Ján Chomík: Liek na nespavosť 8 061
  8. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 241
  1. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  2. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  4. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  5. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  6. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  7. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu