„Kúpila som chladené mäso v Kauflande. Hneď po návrate som ho dala zmraziť, ale na druhý deň som ho potrebovala. Keď som však otvorila vákuový obal, mäso smrdelo a bolo zelené štyri dni pred koncom záručnej lehoty.“ Vrátila sa do predajne Kaufland a vysvetlila im, že jej predali pokazené mäso. Tam jej povedali, že o tomto probléme vedia, mäso stiahli z predaja. „Peniaze mi nevrátili, pretože som nemala bloček,“ vysvetľuje. Hovorca Kauflandu, Michael Šperl, však tieto tvrdenia odmieta.
Ľubica Ďurišková informovala aj Štátnu veterinárnu a potravinovú správu v Trenčíne. „Ak sa zákazník príde k nám sťažovať, musí mať doklad o kúpe. Ak doklad nemá, je veľmi ťažké robiť nejaké závery,“ hovorí Mária Knapcová, vedúca odboru hygieny potravín. Keď preverovali jej sťažnosť, pracovníci z Kauflandu uviedli, že sťažovateľka nepriniesla mäso, preto nevedeli, o aký druh ide. Mäso Ľubica Ďurišková medzičasom zlikvidovala, pretože zapáchalo.
Inšpektori nemohli postupovať konkrétne, pretože nemali údaje z bločka, ani mäso. „Hypermarket má veľa dodávateľov vákuovo baleného mäsa,“ informuje Knapcová. „Počas kontroly balíčky s mäsom, s dátumom záručnej lehoty, ktorý uvádzala zákazníčka, už v predaji nemali. Vzali vzorky z inej šarže tohto druhu mäsa, ale laboratórne výsledky stále nemáme,“ vysvetľuje.
Zapáchajúce mäso s nádychom zelenkastej farby priniesla Ľubica Ďurišková k nám do redakcie, kde sme ho nafotili. Z etikety na obale sme identifikovali výrobcu – firmu Fabuš - mäsopriemysel Myjava. Tu však o pokazenom mäse nič nevedia. „Dosiaľ sme nedostali žiadne oficiálne stanovisko od nášho obchodného partnera, ani od kontrolných orgánov. Ak sa tak stane, budeme postupovať štandardným spôsobom, preveríme opodstatnenosť reklamácie a podľa plánu nápravných opatrení preskúmame, kde mohlo prísť k porušeniu teplotného reťazca pri prevoze, skladovaní, predaji alebo u samotného zákazníka,“ tvrdí Vladimír Romančík, obchodný zástupca mäsopriemyslu Myjava. „Mäso z našej firmy je pod stálym štátnym veterinárnym dozorom, takže k porušeniu zdravotnej nezávadnosti určite nedošlo v priestoroch našej firmy,“ dodáva Romančík.
Ako upozorňuje Mária Knapcová zo Štátnej veterinárnej a potravinovej správy v Trenčíne, „vždy stojíme na strane zákazníka, ale je dôležité, aby si ľudia schovávali doklady o kúpe potravín a vedeli nám poskytnúť čo najviac informácií o produkte“.
Autor: Silvia Malová