Počty cestujúcich i tržby klesajú, náklady rastú

Trenčianske Teplice – Medzi Trenčianskou Teplou a Trenčianskymi Teplicami premáva po úzkorozchodnej jednokoľajovej trati električka už bezmála sto rokov. Niekoľkokrát jej už hrozilo zrušenie, ale po dôkladnej rekonštrukcii trate pred šiestimi rokmi premáv

a naďalej. Kedysi chodila aj v 20-minútových intervaloch, postupne spojov ubúdalo. Posledná úprava grafikónu z 28. mája ubrala dva ranné spoje.

Ako uvádza Miloš Čikovský riaditeľ odboru komunikácie prevádzkovateľa električky, Železničnej spoločnosti SR, „vyťaženosť prvého ranného vlaku s odchodom z Trenčianskej Teplej o 4:37 h, bola veľmi nízka až nulová. Ďalší zrušený vlak odchádzal z Trenčianskych Teplíc o 4:57 a cestovalo ním maximálne do 10 cestujúcich, z toho bola väčšina železničiarov do práce. Prevádzka oboch zrušených vlakov bola vysoko neekonomická.“ Podľa rušňovodiča Róberta Ševčíka električkou cestujú najmä domáci, zriedkavo ju využívajú kúpeľní hostia. A práve existencia kúpeľov a ich úsilie o zabezpečenie dopravného spojenia od Považskej železnice do kúpeľov boli dôvody vybudovania úzkorozchodnej trate z Trenčianskej Teplej do Teplíc. Električky sa veľmi rýchlo stala, začiatkom minulého storočia, atrakciou pre kúpele. „Dovtedy sa kúpeľní hostia dopravovali kočmi, ťahanými koňmi. Po vybudovaní trate sa električka stala nevyhnutnou pre lepšiu klientelu. Nepatrilo sa, aby noblesné dámy chodili v kočoch,“ hovorí bývalý riaditeľ Slovenských kúpeľov Juraj Čelko. Aj keď sú odchody zo stanice v Trenčianskej Teplej prepojené s príchodmi rýchlikov, električku v súčasnosti využívajú kúpelní hostia stále v menšom počte. „Pre klientov chodíme k vlakom a s našimi autami,“ vysvetľuje Čelko. „Mnohí prichádzajú cez cestovné agentúry a z letiska ich priamo pred hotel dovezie autobus. Domáci klienti taktiež prichádzajú vlastnými autami. Stáva sa to už takmer pravidlom,“ hovorí Čelko. „Tento trend nastal cca pred 15 rokmi. Zistili sme, že nám zrazu nestačili parkovacie plochy.“ Pri malom počte prepravených osôb sú tržby nízke. Električke tak hrozí, že sa nedočká svojej storočnice. Ako uvádza Miloš Čikovský ročné náklady na prevádzkovanie Trenčianskej elektrickej železnice sú 10 miliónov korún. „Železničná spoločnosť vyhodnocuje vyťaženie jednotlivých vlakov. U slabo obsadených vlakov prijíma rôzne opatrenia, ako zníženie počtu vozňov vo vlaku, presun vlaku do vhodnejšej časovej polohy, obmedzenie jeho jazdy, prípadne jeho úplné zrušenie.“ Ako dodáva, v prípade Trenčianskej elektrickej železnice spoločnosť uvažuje o viacerých riešeniach, napríklad o prevádzkovaní električky iba počas letnej sezóny. Jedným z variantov je však aj jej úplné zrušenie električiek na tejto trati.

SkryťVypnúť reklamu

Trať úzkokoľajnej trate v roku 2000 zrekonštruovali za takmer 20 miliónov korún. Podľa Železničnej spoločnosti sú nutné už ďalšie financie na opravy remízy, budov, trate i koľajových vozidiel v objeme štyroch miliónov korún. Ako pripomína Čikovský, budúcnosť električky bude závisieť aj od postoja krajskej samosprávy, i miest Trenčianske Teplice a Trenčianska Teplá. Ako sa k problematike vyjadril primátor Trenčianskych Teplíc Štefan Bartek, mesto má naďalej záujem, aby električka do Teplíc jazdila. „Jednak je to technická pamiatka a čo je praktickejšie, zabezpečuje nám dopravu v rámci mikroregiónu Teplička. Podľa primátora má mesto aj záujem prispieť na sanáciu straty Železničnej spoločnosti. „Mohli by sme nejakú čiastku uvoľniť z prostriedkov získaných z kúpeľného a ubytovacieho poplatku, alebo by sme klientom kúpeľov poskytli akúsi permanentku na jazdu električkou.“ Ako však upozornil Bartek, všetko je v štádiu návrhu a bude záležať od rozhodnutia mestského zastupiteľstva.

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 805
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 554
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 076
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 934
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 637
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 9 057
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 128
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 058
  1. Ivan Čáni: Keď sa hanbí dôchodca za iného dôchodcu – blogera.
  2. Reštartnisa, o.z.: Skúsili ste už kolobežku ako terapeutický nástroj?
  3. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  4. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  5. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  6. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  7. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  8. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 451
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 693
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 496
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 11 910
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 440
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 399
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 294
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 6 938
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Podobný odbor nie je zriadený na žiadnej základnej umeleckej škole v blízkom okolí.


TASR
Futbal v Lubine minimálne pre túto sezónu končí.

Cez leto slávili „postup“. Na jeseň nezískali ani bod a na jar sa z VIII. ligy Juh odhlasujú.


Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


  1. Ivan Čáni: Keď sa hanbí dôchodca za iného dôchodcu – blogera.
  2. Reštartnisa, o.z.: Skúsili ste už kolobežku ako terapeutický nástroj?
  3. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  4. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  5. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  6. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  7. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  8. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 451
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 693
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 496
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 11 910
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 440
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 399
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 294
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 6 938
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu