Lasica si trúfol konštatovať, že množstvo ľudí neláka iba hudba, ale najmä atmosféra, ktorá tu je. „Som presvedčený, že mnohí návštevníci festivalu neboli ani na jednom koncerte,“ povedal.
Už v piatok o 11.00 h sa v monodráme Tiso predstavil Marián Labuda, dve predstavenia odohral Martin Huba s hrou Kontrabas (na snímke). Na Pohodu zavítalo už druhýkrát aj Radošinské naivné divadlo. „Padli sme si s Miškom Kaščákom do oka a on nás opäť pozval,“ povedal nám Stanislav Štepka. Pestrú dramaturgiu festivalu víta a keby nemusel po predstavení a debate v programe .týždeň naživo, ktorý pripravovala dvojica Štefan Hríb a Juraj Kušnierik, odísť k vnúčencom do Radošiny, vedel by si z programovej ponuky vybrať. Na festivale oceňuje demonštráciu vkusu. „Je to potvrdenie dobrej roboty Kaščáka a celého tímu, že sem na festival dostanú toľko kultúrnych rôzností, ktoré by inde nemali šancu uzrieť svetlo sveta.“
Aj Lasica oceňuje skutočnosť, že toľko ľudí prišlo na festival, za hudbou a žánrami, ktoré nie sú komerčné. „To je paradox, že menšinový žáner priláka aj väčšinového diváka. Diváci pohody sú skrátka elitní.“
Pohoda v Bažant kinematografe prináša každý rok aj filmové predpremiéry. Tento rok boli hneď štyri. Diváci mohli vidieť aj nedávno, na karlovarskom filmovom festivale ocenené Iné svety Marka Škopa a film Štěstí Bohumila Slámu.
Medzi množstvom sprievodných akcií bol v kurze adrenalínový bungee jumping z 57 metrov vysokého ramena žeriavu, relax stan, rozšírený internet pavilón, foto centrum a remeselné stánky. Nechýbal detský kútik, zóna ticha, kaplnka, čajovne. Priestor na prezentáciu využilo 21 neziskových organizácií, ktoré v rámci ekologickej osvety propagovali solárne panely, nemotorizovanú dopravu a ochranu prírody. Novou aktivitou, ktorú organizátori festivalu pripravili v spolupráci s organizáciou Priatelia Zeme, bola separácia odpadu. Novinkou bol tanečný pavilón, kde sa dalo naučiť brušné tance, alebo si každý večer zakrepčiť pri rezkých tónoch ľudových hudieb.
Autor: ls