„Rokovali sme so Slovenskou správou ciest, Ministerstvom dopravy a Národnou diaľničnou spoločnosťou o zaradení stavby do systému ciest na Slovensku,“ informoval primátor Trenčína Branislav Celler. Podľa neho malo mesto záujem, aby stavba nového cestného mosta bola považovaná za preložku štátnej cesty 1/61 a nie súčasťou plánovanej rýchlostnej komunikácie I/50 Drietoma – obchvat. Podľa Ivety Fedorovej, hovorkyne Slovenskej správy ciest s predprojektovými a projektovými prípravami na stavbu novej štvorprúdovej komunikácie, smerom na Bánovce nad Bebravou s pokračovaním na Zvolen, začne spoločnosť SSC na budúci rok.
Nový cestný most je súčasťou plánovaného juhovýchodného obchvatu mesta. „Stavba nového cestného mosta bude posudzovaná ako preložka štátnej cesty, čo je dôležité z hľadiska ďalšieho územného rozvoja mesta v lokalite smerom na Trenčiansku Turnú,“ uvádza Celler. Podľa neho by pre rozvoj mesta bolo negatívnym, keby trasa rýchlostnej komunikácie z diaľničného privádzača rozdeľovala túto lokalitu na dve časti. „Tomu sme chceli zabrániť, lebo mesto sa vyvíja práve týmto smerom.
Podľa Ivety Fedorovej zo SSC predpokladajú ukončenie všetkých prípravných prác do konca roka a na jar 2007 začnú s výstavbou nového mosta. „Termín ukončenia je v roku 2010,“ uviedla Fedorová. Doteraz uskutočnené prípravné práce na projektovej dokumentácii pre územné rozhodnutie financovalo mesto. „Projekty pre stavebné povolenie už pôjde z rozpočtu SSC,“ uvádza Celler. Podľa Fedorovej, bude stavba financovaná z príspevkov fondov EÚ, pomerom 75 percent oprávnených stavebných nákladov EÚ a 25 percent a DPH bude financovať štát zo štátneho rozpočtu. Celkové náklady predstavujú cca 2,3 miliardy korún.
Trenčín má ako druhé slovenské mesto uzatvorenú s Ministerstvo dopravy zmluvu o prácach na cestách prvej triedy. „Podobnú zmluvu má zatiaľ len Bratislava a týka sa diaľničnej siete vedúcej hlavným mestom.“ Podľa zmluvy sa bude Trenčín podieľať na financovaní prác na štátnych cestách vedúcich mestom. „Budeme financovať prípravné práce, vybudovanie verejného osvetlenia, zeleň, chodníky, verejnú kanalizáciu a vodovod, to čo aj bude prevádzkovať mesto,“ vymenúva Celler. Podľa primátora chce mesto motivovať SSC, aby do stavebných projektov ciest išla. „Všetky mestá pýtajú od štátu prostriedky. Musíme mať nejakú konkurenčnú výhodu, ak chceme od štátu, aby riešil dopravu v našom meste.“
V súčasnosti začína mesto rokovať s vlastníkmi pozemkov, budov v lokalite výstavby nového mosta. „Už je známy spôsob vysporiadavania majetku, nie sme ešte dohodnutí na presných číslach,“ doplnil primátor.