Atrakciou pre divákov bola etapa, keď opadajúca voda začala odhaľovať tajomstvá na dne kanála. Okrem 15-tich vrakov vozidiel tu ľudia nahádzali množstvo odpadu, práčky, železá, trezory. Dokonca tu našli skrodovanú muníciu z obdobia druhej svetovej vojny. V prípade áut išlo zväčša o staršie typy, na dne kanála sa však ocitli aj novšie vozidlá. Polícia identifikovala z tohto počtu dve autá, obidve značky Škoda Favorit, ktoré pochádzajú z krádeží. Jedno bolo odcudzené v marci 2005 a druhé v júli 2005.
Tento rok 26. augusta začnú vypúšťať kanál nad Trenčínom, od Púchova po elektráreň v Trenčíne. Ako informovala trenčianska policajná hovorkyňa Lenka Bušová, počas vypúšťania Nosického kanála, polícia zvýši hliadkovú službu v okolí kanála, bude monitorovať situáciu. V prípade, že sa tam nájdu nejaké veci, ktoré by mohli pochádzať z trestnej činnosti, tie zaistí a podrobí expertíze.
Vypúšťanie bude trvať tri až päť dní. Pokiaľ ide o obavy občanov, nedostatok alebo výpadky dodávok elektrickej energie, podľa hovorcu Vodných elektrární Eugena Regulu, nehrozia. „Som presvedčený, že všetci môžu pokojne spávať, nikto u nás nedostáva elektrinu z jednej konkrétnej elektrárne. Naša sieť je napájaná zo všetkých prevádzkyschopných zdrojov a tých je našťastie u nás viac, ako je spotreba elektriny.“
Na trase vypusteného kanála sú štyri vodné elektrárne Ako doplnil Regula, vo vodných elektrárniach by bolo skôr vhodné hovoriť o využití vody na výrobu elektriny, lebo predsa nie je možné na takú dlhú dobu odstaviť celý Váh. V koryte Váhu potečie po celý čas potrebné množstvo vody, okrem stanovených biologických prietokov aj všetky bočné prítoky do príslušného úseku rieky. Už v predstihu sa čiastočne vyprázdňujú vrcholové nádrže Orava a Liptovská Mara, aby potom počas odstávky zachytili čo najväčšie množstvo vody. A táto voda, vypúšťaná teraz, vyrába elektrinu. Týmto sa straty naozaj minimalizujú a čo najviac vody sa spotrebuje tak, ako za normálnej prevádzky,“ uviedol Regula.