
Problémom sa dokonca zaoberali aj poslanci na štvrtkovom zasadnutí mestského parlamentu. Návrh zaradiť do programu rokovania aj tému MHD podala poslankyňa Janka Fabová. Upozornila, že podľa zákona sa mali občania dozvedieť o zmene 15 dní vopred, čo sa v tomto prípade nestalo. „O pripravovanej zmene neboli informovaní ani občania, ani poslanci, a nemohli sa k nej vyjadriť.“ Ostatní poslanci ju podporili a o situácii rokovali.
Kvôli masovej nespokojnosti občanov Opatovej sa situáciou zaoberali poslanci mestskej časti Sever na mimoriadnom zasadnutí výboru už v stredu 22. augusta. Podľa občanov im zmeny v novom cestovnom poriadku skomplikovali dochádzanie do mesta, k lekárovi, do zamestnania. „Nový cestovný poriadok neberie ohľad na potreby obyvateľov dochádzajúcich do zamestnania, školy, do zdravotníckych zariadení . Do Opatovej premávala linka 21, ktorá má zrušené niektoré dôležité spoje v časoch dopravných špičiek. Občanom sa zvýšili náklady, pretože musia prestupovať,“ uviedla Fabová.
Poslanec Ján Bezák pridal podnet za občanov Juhu, ktorí tiež pripomienkovali niektoré „nezmyselnosti“ v cestovnom poriadku. „Napríklad chodia za sebou dve linky číslo 5 v krátkom časovom intervale, jedna je plná, druhá prázdna. Občania sa domáhajú aj odpovede, prečo sú zrušené zrýchlené spoje?“
Nespokojní sú tiež občania iných častí mesta, najmä okrajových zo Zlatoviec, Záblatia, ale aj Istebníka, Orechového, kde došlo k úplnému zrušeniu liniek 9, 12, 16.
Viceprimátor Anton Boc argumentuje, že pri zmene cestovného poriadku neprišlo k zníženiu výkonov, ani výraznej redukcii liniek a spojov. „Na základe prieskumu, ktorý trval zhruba jeden mesiac, sa sledovala vyťaženosť autobusov v špičkách, voľných hodinách a počas víkendov. Analýza ukázala obsadenosť a využiteľnosť spojov. Zmenili sa križovatky v meste a došlo k iného prepravnému času,“ odôvodňuje Boc. Podľa neho doteraz jazdili autobusy nepresne, pretože tak postavený grafikón nemali niektoré spoje ani šancu stihnúť. „Toto sa nám novým cestovným poriadkom podarilo odstrániť.“
Občania však pociťujú opak. Boc upozorňuje, že vždy budú spokojní aj nespokojní ľudia. Uviedol, že niektoré spoje sú riešené tak, aby sa ľudia mohli dostať aj do okrajových častí nie priamou linkou, ale prestupom. „Upravili sme cenu prestupného lístka z 8 korún na 6, to znamená, že za prvú jazdu zaplatí cestujúci 12 korún a za druhú už iba polovicu.“
Poslanci sa napokon uzniesli, že podľa nového cestovného budú jazdiť autobusy skušobne do konca septembra. Komisia menovaná primátorom mesta potom vyhodnotí všetky pripomienky obyvateľov k novému cestovnému poriadku. Ako však primátor pripomenul, v prípade rozšírenia výkonov SAD v Trenčíne bude musieť mesto zvýšiť dotáciu pre SAD Trenčín.