j poisťovne. Pribalených je preto aj niekoľko prihlášok.
Takouto masívnou kampaňou sa poisťovňa snaží získať nových poistencov. Oslovuje ich nielen na bilboardoch, reklamných spotoch, reklamou v časopisoch, ale aj priamo, formou spomínaných listov. Podľa informácií Radoslava Bielka, hovorcu zdravotných poisťovní Dôvera a Sideria, ich poslali koncom augusta a začiatkom septembra takmer milión. Snaha o takýto osobný spôsob oslovenia možných budúcich klientov však nadobudla iný rozmer, Do databázy adresátov listov sa dostali aj ľudia, ktorí sú už mŕtvi. A to niektorí už pekných pár rokov. Ako nám povedali niektorí čitatelia, text listu u nich a rodinných príslušníkov vyvolal negatívne pocity.
O situácii v poisťovni už vedia. „Celú vec riešime už od konca minulého týždňa a v spolupráci s externým dodávateľom, vysvetľuje Radoslav Bielka. Ako uviedol, hromadné poštové zásielky pre poisťovňu zabezpečovala externá spoločnosť, ktorá informácie čerpala z verejne dostupných zdrojov, akými sú telefónne zoznamy, živnostenský register, poštové schránky, atď. Bielka upozorňuje, že tieto informácie nie sú považované podľa Zákona na ochranu osobných údajov za osobný údaj a pri realizovaní hromadného zasielania poštových zásielok ide o štandardný postup.
„Dostali sme list na meno môjho otca, ktorého sme pochovali pred viac ako desiatimi rokmi. Neviem teda, v akom registri ho táto firma ešte po toľkých rokoch našla,“ diví sa však naša čitateľka.