Niektoré vynálezy ľudstvu značne zjednodušili život. Iné skomplikovali. Mám priateľa, ktorý je neuznávaným vynálezcom. Vymyslel napríklad letný slovenský kožuch. Je taký istý ako zimný, ale má krátke rukávy. Vymyslel aj zimné sandále. Remienky na sandáloch sú z vnútornej strany futrované jemnou zajačou kožušinkou. A ešte vymyslel hudobný nástroj (cimbal), ktorého zvuk má liečivé účinky. Nazval ho medicinbal. V Mníchovskom patentovom úrade sa vynález nepodarilo zaregistrovať vďaka protestu Asociácie slovenských telocvikárov. Tvrdili, že medicin(m)baly majú už dávno. Na dlhoročný nepodmienečný trest odňatia slobody by som odsúdil vynálezcu plochej strechy. Obrovské tepelné straty, malá životnosť, večné zatekanie, v zime problém so snehom, v lete problém s prehrievaním bytov pod strechou, žiadna možnosť prístavby podkrovného bytu. Jednoducho geniálny vynález. O tom, že geniálni vynálezcovia a zlepšovatelia nevymreli, ma presvedčila posledná úprava organizácie dopravy na starej Sihoti. Geniálny vynález. Ešte pred pár týždňami boli všetky ulice rovnobežné s hlavnou Rázusovou hlavnými ulicami. Priečne boli vedľajšie. Systém fungoval 30 rokov. Až pokiaľ z nebeských výšin nezostúpil medzi zástupy neosvietených veľký zlepšovateľ… Priečne ulice sú teraz hlavné a bývalé hlavné sú vedľajšie. Golianova je jednosmerka od Obchodnej akadémie smerom k zimnému štadiónu. Jednosmerné ulice sa zvyčajne inštalujú kvôli zjednodušeniu premávky. Na Golianovej však musíte dať tri razy prednosť v jazde. Veziete sa po Rázusovej, odbočíte na Jiráskovu, chcete ísť domov na Nábrežnú. Chyba. V poslednej križovatke vás uvíta tabuľa, že vchádzate do protismeru. Treba odbočiť na Švermovu a celý blok obísť zozadu. Ak náhodou idete z garáží na Nálepkovej na Golianovu, netušíte, že vchádzate do protismeru. Ak tam jednosmerka nie je, tak potom by z druhej strany mohla byť značka, že už ste v obojsmernej ulici. Nie je tam. Z prehľadnej a dopravne nanajvýš jasnej Sihote sa stal dopravný galimatiáš. Pískanie pneumatík nie je na dennom, ale na minútovom poriadku. Ak k tomu prirátam nemalé ceny dopravných značiek, tak to už smrdí skoro verejným ohrozením, presnejšie ohororozrením a netransparentným použitím verejných prostriedkov. Korunkou je výjazd z parkoviska pri Kotve. (Teraz je tam stavenisko). Pri výjazde na Považskú vás privíta značka oznamujúca, že vchádzate do protismeru. Kvôli dvom metrom, lebo toľko je šírka chodníka, musíte obísť celý blok okolo Rozkvetu a na Považskú sa zaradiť až pri zastávke MHD. Naše bývalé generálne riaditeľstvo kedysi vymyslelo tlačivo na efektívne objednávanie tlačív. Aj v prípade dopravného značenia sa mi vec javí tak, že ktosi musí vykazovať činnosť. A ešte k Považskej. Pravidelne je tam meraná štyridsiatka, hoci úsek je prehľadný. Akurát, že nejaký iný vynálezca umiestnil zastávku autobusov MHD priamo do križovatky. Keď obchádzate stojaci autobus a chcete ho obísť, vyhodíte smerovku vľavo. Ak vodič auta prichádzajúceho zľava predpokladá, že idete odbočovať a vyjde na hlavnú, máte o vyklepávanie karosérie obaja postarané. Keby si chceli policajti schuti zamerať doporučujem Opatovskú pred Radegastom. Opatovská je trenčianska Monza. Záhadou je aj odstránenie spomaľovača pred ZŠ na Hodžovej ulici, kde bolo jeho umiestnenie najlogickejšie. Kopeckého zhmotňovanie tmy bolo tuším zmysluplnejšie.