o cestovného poriadku je totiž konečne jasné, kedy a na akej linke premáva.
„Autobus bude jazdiť na trase linky 18,“ hovorí viceprimátor Anton Boc. Ako vysvetľuje, nemali údaje, ako budú občania nízkopodlažný autobus v meste využívať. „Spočiatku premával na viacerých linkách, ktoré viedli z jednotlivých mestských častí okolo nemocnice a polikliniky. „Budeme sledovať, ako budú autobus využívať práve tí občania, ktorým je určený a po pol roku vyhodnotíme,“ povedal Boc.
Bez ohľadu na výsledok by však podľa neho v meste mali premávať aspoň dva takéto autobusy. Prepravca SAD zakúpil zatiaľ len jeden, pretože bolo potrebné naraz vymeniť čo najviac autobusov, aby klesli prevádzkové náklady, na opravy a údržbu autobusov, ako i spotreba nafty,“ uviedol Boc. Nízkopodlažný autobus stál 8 miliónov korún a bol dvakrát drahší ako ostatné. Ako potvrdil Vladimír Podoliak zo spoločnosti SIRS, v Trenčíne bolo potrebné obmeniť vozový park jednorazovo. Dôvodom bol nevyhovujúci, ako povedal Podoliak, až katastrofálny technický stav autobusov trenčianskej SAD-ky.
Nízkodlažný autobus je špeciálne prispôsobený na cestovanie telesne postihnutých občanov, má znížený podvozok, čo uľahčuje nastupovanie osobám so zníženou pohyblivosťou a rodičom s detskými kočíkmi. Stredné dvere sú vybavené bezpečnostným snímačom a predovšetkým manuálne vyklápacou plošinou na bezproblémové nastupovanie vozíčkarov.