né záväzky, žiadne frázy“ vyjadril sa Trstenský. Podľa primátora je dobrým riešením kampane kombinácia plagátov a priamych stretnutí s voličom. Konkrétna výška vloženej investície do kampane sa ukáže až po nej. Podľa neho sa zatiaľ pohybuje od sto do dvesto tisíc slovenských korún. Nezávislá kandidátka, Jarmila Vidová na svoju kampaň využíva nielen plagáty, ale spustila aj vlastnú webovú stránku. Koľko do kampane investovala, pre naše noviny neuviedla.
• • •
Myjava - Na štyroch veľkých billboardoch sa prezentuje súčasný primátor Pavel Halabrín (HZD), ktorý chce tento predvolebný týždeň absolvovať niekoľko stretnutí s občanmi v miestnej časti Turá Lúka, ako aj v Myjave. Halabrín na kampaň využíva aj miestnu televíziu. „Prezentuje sa na teletexte, ale odvysiela sa aj diskusná relácia s oboma kandidátmi“ upresňuje hovorca mesta Marek Hrin. Podľa Halabrína sú efektívnejšie verejné stretnutia s obyvateľmi, plagáty a billboardy považuje za podporné prostriedky. Prostriedky vložené do Halabrínovej kampane sa pohybujú okolo 100-tisíc korún. Podľa druhého kandidáta na post primátora, Vladimíra Rapanta (SMER-SD, ĽS-HZDS, SNS) je priamy kontakt s voličmi najprirodzenejší, hoci za nevyhnutné považuje aj plagáty a rôzne letáčiky. „O nákladoch na kampaň nemám konkrétne informácie, je to v kompetencii okresných predsedov a koaličných strán,“ uvádza Rapant.
Alexandra Koreňová
• • •
Trenčín – Trenčianskym kandidátom chýbala beseda pri okrúhlom stole za asistencie kamier trenčianskej televízie. „Predpokladali sme, že mestská televízia pripraví vysielanie, kde by pozvala všetkých kandidátov. Urobila tak v roku 2004, za účasti piatich kandidátov a občania tak mali možnosť dozvedieť sa názory kandidátov,“ hovorí nominant koalície SMER-SD, ĽS-HZDS a SNS Oto Barborák. „K pluralite názorov patrí aj okrúhly stôl, aby verejnosť videla konfrontáciu názorov kandidátov,“ myslí si Jozef Žiška (ANO, HZD). Napokon sa ich spoločné stretnutie uskutočnilo na pôde štátnej správy, kde pozvanie Ota Barboráka prijali Fedor Jánošík a Jozef Žiška. Kandidáti v Trenčíne využívajú kombinovanú kampaň, letáky, billboardy, stretnutia s občanmi. Pripravené reklamné plochy na betónových valcoch pred Kultúrnym a metodickým centrom OS SR zaplnili svojimi letákmi, výnimkou je panel kandidáta za Združenie robotníkov Slovenska 43-ročného nezamestnaného robotníka Jozefa Franka. Ten si však dal do viacerých reklamných periodík inzerát, v ktorom oznamuje, že prijme miesto primátora Trenčína alebo poslanca mestského zastupiteľstva.
Jozef Žiška, ktorý bol primátorom dve volebné obdobia, si svoju kampaň financuje sám. „Mám aj billboardy, aj stretnutia s občanmi, výška vložených prostriedkov sa pohybuje od 15 do 180-tisíc. Fedor Jánošík (Strana občianskej solidarity) nie je zástancom pompéznych kampaní. „Viem si tie peniaze predstaviť použité na iné účely.“ Pri predvolebnej kampani mu, ako povedal, pomáhajú priatelia, aj finančne. „Je to pomerne nákladná záležitosť, aj keď ju robíme triezvo.“
Najviac na predvolebnú kampaň v celoslovenskom meradle vynakladá strana SMER, predpokladá sa, že okolo 10 miliónov. Ako povedal Oto Barborák, okrem straníckych prostriedkov investovali aj vlastné. „Spolu s kandidátmi na poslancov sme zložili určitým podielom prostriedky, zvolili sme kampaň, na ktorú sme mali,“ konštatovala Barborák, ktorý má v meste 9 billboardov, plagáty a plánuje stretnutia s občanmi.
Ľuboslava Sedláková