edných škôl v rečníckom umení. Titul „Majster rétor“ si mohol odniesť ten, kto sa najpohotovejšie a najoriginálnejšie postaví k pripraveným témam. Na súťaži sa zúčastnili zástupcovia zo siedmych stredných škôl trenčianskeho kraja, z Prievidze, Púchova, Trenčína a Nového Mesta nad Váhom. Súťažiaci zápolili vo dvoch kategóriách rozdelených podľa ročníkov štúdia. Svoje umenie slova mali možnosť naplno rozvinúť vo dvoch témach. Prvú, „Hlásnik - bubeník“ si žiaci pripravili už vopred. V nej mali predstaviť publiku svoju školu. „Rečník musí poznať základy rétoriky, musí sa najprv pripraviť a potom môže hovoriť a musí vedieť komu a čo ide povedať,“ uviedla organizátorka súťaže Miroslava Mastelová. Porota hodnotila kvality rečníka, jeho vyjadrovanie, logickosť, gestikuláciu, sugestívnosť, adresnosť a dôležitá bola aj správna výslovnosť. „V druhej disciplíne museli súťažiaci vtipne, pohotovo a pútavo, s dávkou logiky, komentovať pripravený vtipný obrázok.“ V prvej kategórii študentov prvých a druhých ročníkov najlepšie hodnotenie dostala Soňa Gračková zo Strednej zdravotníckej školy v Trenčíne, na druhom mieste skončila Lucie Beljanská zo Združenej strednej školy hotelových služieb a obchodu v Prievidzi a na treťom mieste Alena Košnárová z Gymnázia v Novom Meste nad Váhom. Víťazkou druhej kategórie žiakov tretích až piatych ročníkov sa stala Jarmila Ševčíková z organizátorskej školy v Trenčíne, na druhom mieste skončila Helena Fidriková taktiež z domácej školy a tretiu priečku obsadil Ondrej Juraj zo Združenej strednej školy hotelových služieb a obchodu v Prievidzi. Cieľom súťaže je podľa Mastelovej naučiť študentov samostatne vystupovať na verejnosti, „aby mali pohotové logické myslenie a rýchlo zareagovali na akúkoľvek situáciu.“
Na súťaž sa žiaci pripravovali najmä na hodinách slovenského jazyka. „Školy dostali presné propozície, podľa ktorých sa pripravovali,“ uviedla Mastelová. Rétorika má podľa nej svoje miesto aj vo vyučovacích osnovách trenčianskej hotelovej školy. „V treťom ročníku je predmet spoločenská komunikácia, kde jeden blok je vyložene venovaný rétorike, podobne ako vo štvrtom, maturitnom ročníku,“ povedala. Publikum, ale i porotcovia boli počas súťaže často svedkami majstrovsky zvládnutých výkonov, „deti sú aj vtipné aj pohotové“ zhodnotila Miroslava Mastelová.